Avatar billede henrikal Nybegynder
19. maj 2005 - 15:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med talformat når excel ark gemmes som csv fil

Jeg har et problem med talformat 1.000,00 / 1,000.00 når et excel ark gemmes som csv fil via en makro.

Min standard indstiller er danske i både windows og excel.

Når jeg gemmem med vil som csv fil med min makro, så bliver talformatet lavet om til 1,000.00. Gemme r jeg filen manuelt som csv(uden for makroen) så bliver tallene rigtige 1.000,00.

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
        "filnavn.csv", FileFormat _
        :=xlCSV, CreateBackup:=False

Mit excelark har det rigtige format inden jeg gemmer.

Er der nogen der ved hvad der er galt?
Avatar billede hiks Nybegynder
20. maj 2005 - 09:00 #1
hej

prøv at tilføje local:=True:

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
        "filnavn.csv", FileFormat _
        :=xlCSV, CreateBackup:=False, Local:=True

/hiks
Avatar billede henrikal Nybegynder
20. maj 2005 - 13:47 #2
Tak for svaret.

Det virker fint i min excel2002, men på min kolega´s excel2000, der virker det ikke.

Ved du hvorfor?

Min problem blev løst, så point til dig "hiks"!
Avatar billede henrikal Nybegynder
20. maj 2005 - 13:54 #3
@Hiks jeg er ny her på Eksperten, hvordan giver jeg dig point?
Avatar billede hiks Nybegynder
20. maj 2005 - 14:02 #4
sandsynligvis pga hans landeindstillinger i Windows.

Du kan tvinge eksporten til en specifik codepage vha TextCodePage:= - men jeg må indrømme at jeg ikke kan finde den Codepage tabel Danmark plejer at være 850 eller 865 men jeg er ikke sikker på at det er det den skal have - i MS kan det også være "da/dk".

og tak for points - det har du fundet ud af... :o)

/hiks