Avatar billede mvm Nybegynder
03. april 2001 - 19:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Rapporter i acces - haster.

Jeg sidder og bokser med at få udskrevet en rapport i acces. Jeg har lavet rapporten på baggrund af en forespørgsel.

På formen har jeg en knap \"udskriv\" men jeg vil gerne begrænse posterne i rapporten til kun at omhandle den aktuelle medarbejder jeg p.t. arbejder med.

jeg har følgende kode:

Private Sub udskriv_Click()
On Error GoTo Err_udskriv_Click

    Dim stDocName As String

    stDocName = \"R_Fravaer\"
    DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , [Medarbejder_ID] = Forms![f_opret_fravaer]![ID]

Exit_udskriv_Click:
    Exit Sub

Err_udskriv_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_udskriv_Click

End Sub

Jeg får fejlen at medarbejder_ID ikke er i rapporten - det er den.

Hvad gør jeg ???

Hvad hvis jeg har flere kriterier ???

Da jeg er blevet belært om pointenes størrelse har jeg valgt at give 60 point for dette spørgsmål. Dels fordi der er 2 stk. dels fordi jeg ønsker et hurtigt svar hvis det kan lade sig gøre.
Avatar billede mugs Novice
03. april 2001 - 19:35 #1
Skud i tågen: Lav dit kriterie i forespørgslen omkranset af [] i det felt der ligger til grund for Medarbejder_ID f.eks.:
[Indtast medarbejder ID], når rapporten åbner forespørgslen vil der komme en Inputbox der beder dig indtaste Medarbejder_ID
Avatar billede mugs Novice
03. april 2001 - 19:37 #2
Vi skyder med spredehagl, endnu et: Hvis det er en ny post du skal udskrive, bliver du sikkert nødt til at lukke formularen for at opdatere tabellen inden rapporten kan se den nye post.
Avatar billede mvm Nybegynder
03. april 2001 - 23:48 #3
MUGS>
none of the above.

det første er prøvet - der er ikke tale om nye poster.
04. april 2001 - 06:39 #4
Hej mvm,

Du mangler anførselstegn om kriteriet. Jeg ved ikke om det er det, der er feljen, for du burde få en anden fejlmeddelelse end den du får!?
Den skal bare hedde:

DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , \"[Medarbejder_ID] = \" & Forms![f_opret_fravaer]![ID]

...hvis altså at ID er nummerisk!

Du skal selvfølgelig sikre dig, at den ikke i virkeligheden hedder [Medarbejder ID], men det er du sikkert sikker på ;-)

/Thomas
04. april 2001 - 06:43 #5
(...fortsat)

Hvis der er flere kriterier skrier du f.eks.:

DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , \"[Medarbejder_ID] = \" & Forms![f_opret_fravaer]![ID] & \" And [Felt2] = \'\" & Forms![f_opret_fravaer]![Felt2] & \"\'\"

Du adskiller altså kriterierne med et \" And \".
Her har jeg valgt at lade Felt2 være en tekst-felt, hvorfor der er opostroffer (\') omkring. Hvis Felt2 var nummerisk skulle den bare hedde:

DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , \"[Medarbejder_ID] = \" & Forms![f_opret_fravaer]![ID] & \" And [Felt2] = \" & Forms![f_opret_fravaer]![Felt2]

Og således kan du bare smide alle de kriterier på, du har lyst til.

/Thomas
Avatar billede moses Praktikant
10. april 2001 - 11:59 #6
Og så lige den sidste mulighed ...
Du skal lige huske at have selve feltet [ID] med på din rapport !!
Du kan dog godt lave den usynlig.
10. april 2001 - 12:02 #7
Arh, Moses, det er ikke helt korrekt. Når du bare bruger det som kriterie, skal den bare være en del af datagrundlaget (forespørgslen/tabellen). Den behøver ikke fysisk at være på rapporten :-)
Avatar billede moses Praktikant
10. april 2001 - 12:19 #8
Argg!  Det skal såmænd nok passe i dette tilfælde, men der er altså noget med at man nogle gange skal have feltet med på selve rapporten; Men det er måske, når man benytter feltet i udtryk i VBA inde i selve rapporten ??
10. april 2001 - 12:27 #9
Si :-)
Avatar billede mvm Nybegynder
29. maj 2001 - 23:31 #10
Undskyld den senes svartid - men du er gud.

det virker i første hug.!!!!