Avatar billede wethje Nybegynder
12. maj 2005 - 21:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Reinstallering af XP

Hej drenge.

Jeg har lige købt en Parkard Bell Easynote, der virker fint og alt er iorden.

Den skal bruges til studiebrug, og derfor hvis der skulle ske noget, ved jeg at man kan reinstallere Xp fra BIOS, ved at det ligger på en patriot.

Men hvordan får jeg lavet det?

Mvh. Wethje
Avatar billede wethje Nybegynder
12. maj 2005 - 21:29 #1
Sorry...

"partriot" = harddisk.

=)
Avatar billede haverslev Novice
12. maj 2005 - 22:25 #2
Hvis der sker noget med din installation, så ligger der en skjult partition som indholder windows osv.. Det recovery program installeres ved at trykke på F11 under opstart af pc`en.
Lidt forklaring her: http://support.packardbell.com/se/mypc/?PibItemNr=topic_02201&PibItemParent=platform_Lynx_DC#show
Avatar billede nva Praktikant
13. maj 2005 - 09:17 #3
Så vidt jeg ved nulstiller en sådan recovery maskinen, så den ser ud som den dag du købte den - så alle dine egne data, dokumenter osv. er væk. Altså sørg for at tage backup af de vigtige ting.
Avatar billede wethje Nybegynder
13. maj 2005 - 10:43 #4
Jeg har formateret alt på den, også den funktion med F11.
Derfor ville jeg hører om man kunne lave den funktion selv?
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2005 - 11:03 #5
Avatar billede wethje Nybegynder
13. maj 2005 - 11:07 #6
Det er korrekt ja.

Men er der ikke noget med, man selv kan lave en recovery partition, hvor jeg så kan ligge xp ind ?
Avatar billede haverslev Novice
13. maj 2005 - 12:00 #7
Nu er jeg ikke 100% bekendt med Packard Bell `s recovery, men vil umiddelbart mene, at du skal installere Windows, div. programmer osv. som i en normal installation.
Når det er gjort, så henter man Recovery setup og installere det og derved får adgang til at lave en skjult back-uo partition.
Sådan foregår det på IBM`s system.

Ps. har du ikke en recovery/back-up cd eller lavet en kopi af partitionen ?
Avatar billede haverslev Novice
30. juni 2005 - 22:16 #8
Kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede tzinck Novice
14. januar 2006 - 22:36 #9
fandt du ud af det ?