Avatar billede autolog Novice
07. maj 2005 - 19:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skal bruge TV'et som sekundær skærm

Jeg har købet et S-video scart stik og har netop tilsluttet det. Problemet er pt. at TV'et viser sort/hvid billede fra pc'en.

Kan I hjælpe mig?

Skærmkort: ATI Radeon 7000-serien
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2005 - 19:32 #1
Ja.. husk at ændre signalet til PAL... Jeg formoder du har et ældre TV der ikke forstår NTSC, og dit grafikkort som default spytter NTSC ud...
Avatar billede autolog Novice
07. maj 2005 - 19:34 #2
Det står til PAL B
Avatar billede autolog Novice
07. maj 2005 - 19:37 #3
Har nu prøvet PAL B, G og H med samme resultat! Sort/hvidskærm!
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2005 - 19:43 #4
er der en out/in put kontakt på dit scart kabel.. skal stå til input...
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2005 - 19:43 #5
scart stik even..
Avatar billede autolog Novice
07. maj 2005 - 19:44 #6
I øvrigt står der " Video Mode not supportet" når jeg starter op - kan det være årsagen. Og hvad kan jeg gøre ved det?
Avatar billede autolog Novice
07. maj 2005 - 19:46 #7
Kender godt stikket, men denne mulighed er der ikke på dette stik! Mærket er Sandberg og skulle være bedre kvalitet end den anden model (i følge sælgeren!)
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2005 - 19:48 #8
Copy and paste from ATI Customer Care web site

Black and White image on Television using 3rd party SCART adapter with an S-Video jack
The information in this article applies to the following system configurations:

TV OUT using 3rd party S-VIDEO to SCART adapter

PAL or MULTISYSTEM TVs (most often found in European countries)
The symptoms described are not specific to ATI products. This Infobase is provided for the convenience of users especially in Europe. The signal on the TV set may show up black and white using a 3rd party S-VIDEO to SCART adapter.

A SCART connector only supports composite video. If you connect an S-VIDEO cable directly into a SCART adapter, the result will be a black and white signal, regardless of the type of graphics card being used.

There are preferred S-VIDEO to SCART adapters from 3rd party vendors that will properly give you colour display.

Bruger du S-video ? og hvilket TV er der tale om ?
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2005 - 19:49 #9
hvis du gør, så forsøg med compositive video i stedet.. (gul, rød og hvidt stik) hvor den gule er video..
Avatar billede autolog Novice
07. maj 2005 - 19:55 #10
TV - Samsung

Stikket er sandsynligvis til S-VHS (rundt med 4 metal stik)?

Hvordan løser jeg problemet?  ;o(((
Avatar billede autolog Novice
07. maj 2005 - 20:01 #11
Har løst problemet!  ;o)

Der lå en color fix i (et ekstra stik) den pakke jeg havde købt!

Tak for indsatsen ;o)

Smidt et svar og så får du de 60 points!
Avatar billede jokkejensen Novice
07. maj 2005 - 20:14 #12
takker.. ja du benytter S-video... det runde stik med min. 4 pins... compositive video ville virke uden nogen fix, det er dit tv der ikke vil have s-video, men det fiksede det extra stik vist..