Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
07. maj 2005 - 18:57 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

google placering

hej

jeg ved ikke noget specielt om hvordan man får google til at placere ens hjemmeside højt eller højere.

hvis jeg søger på ordet CSS så er det www.w3schools.com der kommer først... men hvorfor ??

jeg kunne også bruge en liste over hvad man skal gøre for at optimere sin hjemmeside så meget som muligt til google... det gør ikke noget at den står i punkt form.
Avatar billede arlet Juniormester
07. maj 2005 - 18:58 #1
Denne bruger har lavet mange artikler om emnet, se dem her: http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone
Avatar billede frederikschack Nybegynder
07. maj 2005 - 19:00 #2
Brug f.eks. www.submit-express.com til at analysere dine meta informationer og du kan også bruge deres automatiske meta-tag generator.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
07. maj 2005 - 19:03 #3
Du skal naturligvis også submitte dine sider til forskellige søge-sider, det kan du også fra submit-express
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
07. maj 2005 - 19:06 #4
Ja, det ser godt ud.  Jeg er lidt ny på dette, så skal bruge lidt tid til at kigge på det.  Jeg vender tilbage senere.
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. maj 2005 - 19:11 #5
Jeg vil på det bestemteste fraråde at du anvender sutosubmittere som submit-exdpres. Dette vil ikke give dig top placering, tvæd imod. Her er hvad du bør gøre

Start med at læse mine artikler som arlet råder dig til.

Herefter bør du koncentrere dig om at lave dine tilmeldinger ordentligt, det kan en auto submitter nemlig ikke, den kan kun tilmelde som et godt gennemsnit af alle søgemaskinerne og det er bare ikke godt nok hvis du vil til tops.

For google er det links du skal satse på. Jo flere du kan få til at linke til dit site jo bedre, du kan læse iartiklerne hvordan det gøres. spørg endelig specefikt

Og husk at meta var hotte for 4 år siden, det virker ikke mere
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
07. maj 2005 - 19:33 #6
Bufferzone >>

"Og husk at meta var hotte for 4 år siden, det virker ikke mere"

betyder det så at man skal fjerne dem for google skyld ??

"Jo flere du kan få til at linke til dit site jo bedre"

Mener du også så noget som at skive sin webadresse i de forskellige forummer, man kan finde på nettet ??
Avatar billede triple-x Nybegynder
07. maj 2005 - 20:00 #7
Du behøver ikke fjerne dem for googles skyld, bare lad være med at misbruge dem for så bliver du smidt ud af de fleste store søgemaskiner, med misbrug mener jeg at du ikke skal bruge et hav af søgeord som slet ikke står nævnt på din side.

Og med at folk linker til dig kan du også læse bufferzones artikler og finde ud af det, for det har så vidt jeg ved også noget at gøre med hvordan du linker. Men ja hvis du skriver din adresse i gæstebøger fora og lign vil det også hjælpe.

Husk dog at mange fora har et regelsæt hvor der står man ikke må bruge sin URL i sin signatur eller lign. f.eks. er det ulovligt her på eksperten.
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
07. maj 2005 - 20:02 #8
Bufferzone du har skrevet:

"Skal du absolut redirecte, f.eks. fordi du har fået nyt domænenavn"

Mener du hvis jeg har www.a.dk som linker til www.b.dk, er det dårligt ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. maj 2005 - 20:20 #9
Mht redirect er det sådan at der var nogle smarte fyre, der fandt ud at at lave en side dervar optimeret til f.eks Britney Spears som så lynhurtigt redirectede folk til deres sex side. Dette betød at de opnåede en relativ god placering på et populært søgeord der intet havde med deres side at gøre.

Derfor begyndte søgemaskinerne at straffe folk der redirectede hurtigt. Koncensus i branchen synes at være samlet om at du kan tillade dig at redirecte efter 30 sekunder, men hurtigere redirect vil give dig problemer
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. maj 2005 - 20:21 #10
Og så skulle jeg måske sige at en redirect er en automatisk videre stilling og ikke et link
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
08. maj 2005 - 02:54 #11
hmm.. hva nu hvis man havde:

www.om_motor_cykler.dk

www.opskrifter_til_dig.dk

og han havde lyst til at vise alle besøgende hvilke andre hjemmesider man også har... det er jo meget normalt at man godt vil samle alle sine værker, selv om det er at forskellige domains...

er der så en måde at gøre det på, fordi at udfra det du siger, forstår jeg det sådan at det bare er en dårlig ting lige meget hvad... ?
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
08. maj 2005 - 03:01 #12
der er f.eks 6.450 der linker til w3schools...  er det rigtig mange ??