Avatar billede flushout Nybegynder
06. maj 2005 - 10:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IRC gennem port 80?

Hejsa

Jeg sidder bag en firewall der blokerer stort set alt andet end port 80. Er det muligt at forbinde til IRC gennem port 80 o i givet fald hvordan gør jeg..

Takker :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2005 - 15:20 #1
Det er det da, med programmer Fpipe, en fpipe server, der er placeret uden for firewallen, så er det problem løst.

Du opsætter fpipe til at pipe kommunikationen fra den port den normalt køre på til port 80, men fpipeserveren som destination. Fpipe serveren er så sat op til at pipe kommunikationen fra port 80 til den normale port igen, med den rigtige IRC server som destination.

Fpipe serveren fungere som en slags proxy og når det først er sat op kører det uden de store problemer
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2005 - 15:21 #2
skal måske lige nævne at di selvfølgelig skal have fpipe installeret både på din maskine inden for firewallen og på fpipe serveren
Avatar billede flushout Nybegynder
10. maj 2005 - 10:02 #3
ok!

Tak for hjælpen, jeg kan desværre ikke sætte en Fpipe server op, da jeg ikke har adgang til serverne på mit arbejde..