Avatar billede ghazaleh Nybegynder
04. maj 2005 - 11:54 Der er 1 løsning

Forbindelse til MSDE database

Jeg skal lave en forbindelse til en runtime version af Microsoft SQL server (MSDE). Jeg bruger følgende linie til at oprette forbindelsen:

Dim con As SqlConnection = New SqlConnection("server=visma;Integrated Security=SSPI;database=F9999")

Men jeg får ikke adgang til databasen. Jeg ved at min database hedder F9999 og min ODBC driver hedder visma.

Så det have noget at gøre med logon. For at logge på bruger jeg normalt et brugernavn. Lad os kalde det XXX og ikke noget kodeord.

Hvordan skal jeg logge på hvis jeg vil bruge det bestemte brugernavn og uden kodeord?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
04. maj 2005 - 11:56 #1
hmmm og lige som jeg fik postet dette spørgsmål, så fandt jeg svaret.

Server er ikke navnet på odbc-kilden, men selve min databaseservers navn. Nu virker det :-)

Men der dukker nok nye problemer op, så jeg vender sikkert frygteligt tilbage ;-)