Avatar billede ennos Nybegynder
28. april 2005 - 12:08 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med afspilning af filmfiler

Hej,

jeg har de sidste par dage begyndt at få nogle problemer med min computer, der muligvis har en sammenhæng.

Det mest permanente problem er, at jeg i øjeblikket ikke kan åbne nogle af de film-filer, som jeg har liggende. Det gælder både videoklip, jeg har liggende i avi- og mpeg-format og det er alle nogle jeg tidligere har kunnet åbne uden problemer.

Symptomet er, at windows media player (eller winamp for den sags skyld, hvis jeg forsøger at åbne filmklippene i det) begynder at bruge CPU'en 100% og enkelte gange stiger den allokerede hukommelse også faretruende (har haft den oppe på et maks på 1933 mb) - dog uden at der sker andet end selve brugerfladen på programmet kommer frem, men uden nogen afspilning.

Jeg har samme problem i forbindelse med min netbank, der benytter sig af Java. Hver gang, jeg forsøger at få min indlogningsside frem på bankens hjemmeside går CPU-forbruget op på 100% og bliver der, til jeg lukker browseren ned.

Jeg kan imidlertid uden nogen problemer afspille mp3-filer og netradio uden problemer.

Håber nogen har ideer.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. april 2005 - 12:19 #1
Kan jeg lokke dig til at installere

http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

Gerne den "full" version

Husk ikke at installere Media Playeren der er i pakken, den over tager alt, og er ikke så skide god..

Det er en pakke med alle codec's, og indeholder altid de nyeste...

http://www.java.com/en/download/manual.jsp <-- hent lige det nyeste java..
Avatar billede ennos Nybegynder
28. april 2005 - 13:41 #2
Har forsøgt at installere begge dele. Med JRE gik det fint, og jeg kom da også et lille skridt tættere på at kunne logge ind på min netbank. Men ellers samme reaktion igen med, at browseren tager alle CPU ressourcer og den kommer aldrige videre end til at være i gang med at loade vinduet med formularen til login og password.

Med Codec pack'en kørte installationen nogenlunde indtil helt til sidst, hvor nogle registringer skulle foretages i registreringsdatabasen. Så frøs installationen (igen med 100% CPU forbrug) og kom ikke videre, før jeg afbrød installationen. Det ser imidlertid ud tli, at pakken er blevet installeret, men det ændrer ikke noget på, at jeg ikke kan åbne filmklip. Stadigvæk med samme problem som før.
Avatar billede kalp Novice
28. april 2005 - 13:48 #3
kan være et virus problem

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede ennos Nybegynder
28. april 2005 - 14:22 #4
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\SymPxSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Thomas S Jensen\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {001EE746-A1F9-460E-80AD-269E088D6A01} (Infotl Control) - www.baser.dk/support/plugins/ebraryRdr.cab" target="_blank">http://80-site.ebrary.com.www.baser.dk/support/plugins/ebraryRdr.cab
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1105039675746
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Professional Service (NISSERV) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\NISSERV.EXE
O23 - Service: Norton Internet Security Professional Accounts Manager (NISUM) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\NISUM.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Professional Proxy Service (SymPxSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\SymPxSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede ennos Nybegynder
28. april 2005 - 14:23 #5
Fik ikke lige hele sendingen med, så prøver lige igen.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:17:47, on 28-04-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\IAMAPP.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\NISUM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\SymPxSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\MsPMSPSv.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\NISSERV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Thomas S Jensen\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iamapp] C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\IAMAPP.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programmer\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Jet Detection] C:\Programmer\Creative\SBLive\PROGRAM\ADGJDet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {001EE746-A1F9-460E-80AD-269E088D6A01} (Infotl Control) - www.baser.dk/support/plugins/ebraryRdr.cab" target="_blank">http://80-site.ebrary.com.www.baser.dk/support/plugins/ebraryRdr.cab
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1105039675746
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.exe
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Professional Service (NISSERV) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\NISSERV.EXE
O23 - Service: Norton Internet Security Professional Accounts Manager (NISUM) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\NISUM.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FÆLLES~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Norton Internet Security Professional Proxy Service (SymPxSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security Professional\SymPxSvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede kalp Novice
28. april 2005 - 14:28 #6
Den er dejlig ren:))

Lad os prøve med lidt oprydning af maskinen!

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

prøv at hente og installere
http://www.divx.com/divx/download/
Avatar billede ennos Nybegynder
28. april 2005 - 14:52 #7
Intet nyt udover en hylens masse temp-filer og at jeg nu på mystisk vis har fået Google Toolbar installeret (går udfra at den fulgte med Divx). ;o)

Men stadigvæk samme problem med at afspille filerne.
Avatar billede ennos Nybegynder
29. april 2005 - 05:39 #8
Jeg kan tilføje, at CPU'en nu også periodisk går amok hvis jeg forsøger at kopiere tekst fra f.eks. browserens addresselinje og ind i et word-dokument. Det er dog kun engang i mellem, dette er et problem.

Er der nogen naturlig forklaring, eller er dette blot endnu en af Microsofts chamerende og uforklarlige fejl, hvor der ikke er andet at gøre end at reinstallere hele skidtet?
Avatar billede kalp Novice
29. april 2005 - 08:26 #9
Du kan forsøge dig med følgende

tryk start->kør og skriv "sfc /scannow" med din xp cd i drevet.
Tryk okay okay okay igennem hele processen hvis windows brokker sig over cd'en.

Ud over det må du forsøge at geninstallere de drivere du nu kan.. bla. til dit gfx kort og håbe på det kan gøre det.
Avatar billede ennos Nybegynder
29. april 2005 - 10:04 #10
Har forsøgt begge dele - intet nyt. Til gengæld begynder CPU'en at gå amok i tide og utide.

Synes at en reinstallering efterhånden lyder som den eneste løsning...
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2005 - 11:55 #11
God ide, lad være med at bruge "reparer" funktionen.. formater din pc, og geninstaller XP... <- så er den som ny..
Avatar billede ennos Nybegynder
29. april 2005 - 14:36 #12
Hehe... nu har jeg så bare 25 gb data, som jeg skal have backet up. Og computeren går i sort, når jeg forsøger at brænde ud.

Ellers tak for hjælpen gutter. :o)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. april 2005 - 14:44 #13
brug eventuelt partition magic til at partitionere din harddisk, eller forsøg at tage backup med dit cd-rom drev i fejlsikret tilstand..
Avatar billede ennos Nybegynder
28. juni 2005 - 09:33 #14
Jeg lukker lige - endnu engang tak. :o)