Avatar billede xplain Nybegynder
26. april 2005 - 22:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse af mappe og dennes indhold med password og login

Nu har jeg læst, prøvet og meget andet men kan ikke finde ud af det, håber at der er en venlig sjæl et sted derude som vil hjælpe mig.......

Jeg har hjemmesiden: www.xplain.dk
og ønsker at login/password beskytte - www.xplain.dk/nuke14

Jeg har hjemmesiden liggende hos wannafind, webhoteltype - luksus, serverplatform - windows

SSI (Server Side Includes)      ja
ASP-understøttelse         ja
ASP-komponenter         ja
ASP.NET-understøttelse         ja
Microsoft Access databaser     ja
MS XML 4,0                 ja
PHP4 understøttelse         nej
MySQL database                  nej

HJÆLPPPPPPPPPP
Avatar billede kalp Novice
26. april 2005 - 22:09 #1
downloadportal.dk/loginsystem.zip

et login system.
Avatar billede xplain Nybegynder
26. april 2005 - 22:22 #2
findes der nogen info til hvordan man bruger loginsystemet
Avatar billede kalp Novice
26. april 2005 - 22:27 #3
ja som du kan se har du en fil som hedder tjeck.asp

den skal du include på alle de sider som du vil have skal være password protected.
Du opretter brugere med nybruger.asp og har en liste over alle brugere i brugere.asp
åben login.asp og ret den url der man skal sendes til hvis man er oprettet som bruger.

hav et link på siden til logaf.asp så man også kan logge af.

som standard mener jeg password er "test" og brugernavnm er "test"
Avatar billede xplain Nybegynder
26. april 2005 - 22:41 #4
Nej, desværre - den går ikke da det er alt som ligger i den mappe der skal beskyttes, tekstdokumnter, billeder osv osv,
Altså den mappe som hedder: nuke14
Avatar billede kalp Novice
26. april 2005 - 22:46 #5
Hvis du includer tjeck.asp på dine asp sider så kan man jo heller ikke se billederne
Avatar billede kalp Novice
26. april 2005 - 22:48 #6
måske hvis det er en anden type login så er det med global.asa fil, men dem kender jeg ikke rigtigt til.
Avatar billede kalp Novice
27. april 2005 - 11:58 #7
sorry ikke global.asa, men .htaccess
Avatar billede xplain Nybegynder
27. april 2005 - 18:00 #8
.htacces, går ikke - da det er en windows-server, og på en sådan kan man ikke køre dette......

Øvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv
Avatar billede kalp Novice
28. april 2005 - 01:59 #9
sørgens:)
Men er det da ikke godt nok din asp filer er password protected? for man kan jo alligevel ikke komme ind i din mappe www.xplain.dk/nuke14.
Avatar billede xplain Nybegynder
28. april 2005 - 16:02 #10
Hvad mener du med at man alligevel ikke kan komme kom ind i mappen ???????
Avatar billede kalp Novice
28. april 2005 - 19:20 #11
altså fremmede kan alligevel ikke komme ind i mappen uden at skulle logge ind først.
Avatar billede xplain Nybegynder
29. april 2005 - 20:47 #12
Nå det lykkedes ikke rigtig det jeg ville, men har løst det på en anden måde........

TAK FOR HJÆLPEN