Avatar billede nolfi Nybegynder
25. april 2005 - 18:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Login-script fra 2 mysql tabeller

Hej.

Jeg er ved at lave et prosjekt-site og jeg skal tjekke i 2 tabeller om brugernavn og adgangskode er OK.
1. tabel: ansat
2. tabel: pasient

$query = 'select * from ansat where Userid='$userid' and Password='$password'";

$result = mysql_query($query);

if ($result == 0) {
  $query='select * from pasient where Userid = '$userid' and Password = '$password'";
}
  $result = mysql_query($query);

problemet er, at jeg ikke rigtigt synes jeg kommer til if-sætningen, eller ihvertfald ikke IND i den.

Kan nogen hjælpe mig her?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 18:59 #1
Hvis formålet er at tjekke om brugernavn og adgangskode findes i en af de 2 tabeller kan du gøre det i en enkelt MySQL sætning.

Men svaret lige pt. må være at du skal:

$query = "select * from ansat where Userid='$userid' and Password='$password'";
$result = mysql_query($query);
if (!mysql_num_rows($result)) {
$query="select * from pasient where Userid = '$userid' and Password = '$password'";
$result = mysql_query($query);
}
Avatar billede doc404 Novice
25. april 2005 - 18:59 #2
Din første sætning er gal.

$query = "select * from ansat where Userid='$userid' and Password='$password'";

Strengen skal starte med "
Avatar billede nolfi Nybegynder
25. april 2005 - 19:22 #3
ups, ja den sætning jeg har skrevet her er fejl, men den sætning jeg har i min kode fungerer fint. Slåfejl her, åbenbart. :)
Avatar billede nolfi Nybegynder
25. april 2005 - 19:58 #4
el barto, hvis du lige smider et svar, så giver jeg dig pointene.
Det var lige det der skulle til. ;-)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 21:39 #5
Jamen tak så :)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2005 - 21:39 #6
.