Avatar billede visto Professor
22. april 2005 - 09:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Indstilliner for download af ActiveX

De første gange jeg brugte henh. Trend Housecall (og så vidt jeg husker også Panda) online virus scanner, blev jeg spurgt om jeg ville tillade download af ActiveX, hvilket jeg jo så svarede ja til.
Nu spørges jeg ikke mere, men download starter automatisk.
Er det som det skal være? Jeg formoder, at Trend Housecall har muliggjort dette for deres filers vedkommende. Men hvordan kan jeg tjekke, at sikkerhedsindstillingerne ikke generelt er ændret/svækket? Hvilke parametre (Internet Explorer 6) under Internetindstilliner / Sikkerhed / Brugerdefineret niveau er det jeg skal kigge på i denne forbindelse?
Findes der et site, hvor man kan tjekke om sikkerhedsindstillingerne fungerer som de skal?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 09:06 #1
Du har nok fået installeret deres cab.. det sker der ikke noget ved.. men vi kan fjerne den hvis du vil via. hijackthis

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede visto Professor
22. april 2005 - 09:16 #2
Hvis denne cab. installation er ok, ønsker jeg ikke at fjerne den.
Jeg har på et tidspunkt sat en O16 - DPF ...../housecall/xscan53.cab på Ignorelist i HiJackthis. Det er vel så den det drejer sig om?
Tilsvarende vel med en 016 - DPF..../....asinst.cab fra Panda?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 09:19 #3
Cab installationen er helt okay:) du valgte selv at installere den og den er blot blevet installeret så du slipper for at skulle gøre det en anden gang:)
Avatar billede visto Professor
22. april 2005 - 09:21 #4
Meget fint. Så er jeg mere tryg.
Men findes der en test side, hvor man kan tjekke om browserens sikkerhedsindstillinger virker som de skal?
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 09:22 #5
Her kan du undersøge din pc:)

http://scan.sygatetech.com/
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 09:23 #6
lige en ting angående hijackthis.. hvis du blocker fx. snavs i hijackthis så har du det altså stadig på pc'en... du slipper bare for at se det i hijackthis.
Avatar billede visto Professor
22. april 2005 - 09:24 #7
Det er jeg klar over. Tak for advarslen.
Avatar billede visto Professor
23. april 2005 - 11:08 #8
Jeg fik svar på det vigtigste, så tak for det, kalp. Afslutter hermed.
Men hvis nogen senere kan svare på om der findes et site hvor man kan tjekke om sikkerhedsindstillingerne reelt virker, hører jeg det stadig gerne.
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 11:12 #9
det blot at spørge:)

http://scan.sygatetech.com/
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 11:12 #10
det har du jo fået hehe
Avatar billede visto Professor
23. april 2005 - 11:20 #11
>kalp: jeg havde nu spurgt i mit oprindelige spørgsmål :-) Tak for linket, men det er vist da "kun" et test af om ens firewall virker, ikke?
Det jeg efterlyser er en test af om browserens sikkerhedsindstillinger virker.
Det jeg var nervøs for, det var om browseren fx tillod ikke godkendt download af ActiveX, som så vidt jeg forstår det, er programmer. Her plejer browseren at spørge, men det der udløste mit spørgsmål var jo, at jeg ikke fik spørgsmål fra browseren, når jeg brugte de ovennævnte virus-scannere.
Avatar billede kalp Novice
23. april 2005 - 11:26 #12
angående activex
http://www.windowsecurity.com/trojanscan/iesettings.htm

men egentlig en direkte test til IE kender jeg ikke.
Dog kender jeg noget software som gør det sværre for spyware at hijacke din browser.. gratis små programmer.

du er nervøs for activex så hent Spywareblaster fra
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

der er en beskrivelse af programmet også
Avatar billede visto Professor
23. april 2005 - 15:57 #13
Det ser ud til at jeg er ganske godt hjulpet. IE indstillingerne står som i dit første link, og jeghar allerede Spywareblaster.
Tak igen!