Avatar billede triple-x Nybegynder
22. april 2005 - 08:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Google fusk

Hey Eksperter,

Jeg bruger google meget, både til arbejde men også bare til at søge på alle mulige ting, derfor irritere det mig at nogen har fundet ud af at fuske med google.

Er der nogen der ved om det er et kendt problem? og om der bliver gjort noget ved det, har prøvet at søge lidt på de fora som bufferzone gav for et stykke tid siden, men synes ikke jeg kan se problemet nævnt nogen steder.

Jeg mener dog at det er rent og skær udnyttelse.

Problemet jeg snakker om kan ses her
www.designstroke.dk/google.gif
hvor et antal random infodomæner dukker op, ved nogle søgeord tager de hele den første side af google søgningen. Synes problemet er blevet en del værre på det sidste.

Håber at høre fra nogle af jer hårde google eksperter

Mvh Martin Tygsen
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
22. april 2005 - 12:03 #1
Mon ikke det er noget spyware el. lign, der laver dette hos dig? Jeg har aldrig set eller hørt om det før, så det kan vel ikke være hos google problemet ligger - eller hvad?
Avatar billede espersen Novice
22. april 2005 - 12:05 #2
jo det ligger hos google - prøv sel samme søgning og klik på så et af de links hvis de er over 18 år.

Det er da klart noget fusk som Google sikkert allerede kender til.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. april 2005 - 12:07 #3
ja, håber da de får lukket for det, for det er virkelig irriterende
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
22. april 2005 - 12:08 #4
I har ret - søgning på "farvers" giver det nævnte resultat
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. april 2005 - 12:10 #5
jeg har heller ik oplevet det før, men her for en uges tid siden er det begyndt at optræde ved flere og flere søgeord hos mig.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
22. april 2005 - 12:12 #6
Jeg prøvede lige at åbne en af dem (som "cached", for ikke at få noget "snavs" på pc'en). Hjemmesiden indeholdt en masse søgeord såsom bilxperten,
togrejse, tegneserie, og overskriften "farves betydning", så hjemmesiderne eksisterer vel - det er bare irriterende. Er der en måde at få sådan noget lukket?
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. april 2005 - 12:17 #7
jep hvis du går ind på den uden cached får du en "over 18 år" side frem, hvis du forstår :)

Og det med om der er en måde at stoppe det på var netop det jeg fiskede lidt efter herinde :) om der i nogle af de store google webmaster fora var nogle som var igang med at analysere og arbejde på problemet, eller måske bare vidste om google havde meldt noget ud eller lign.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
22. april 2005 - 12:21 #8
Okay, godt spottet - det har jeg faktisk heller ikke set før. Hmmmm... suspekt.
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
22. april 2005 - 12:22 #9
Som det fremgår er dette nyt for mig, men det ser ud som om det ikke er Googles problem - Google viser dig de hjemmesider, der indeholder søgeordet, og nogle af disse hjemmesider er lavet af nogle svindlere.
Jeg vil dog selvfølgelig ikke afvise, at det er et mere omfattende problem.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. april 2005 - 12:24 #10
Stefan - jo det er googles problem, og jeg er sikker på de også tager sig af det, google er jo meget strikse hvad angår udnyttelse af deres service, og det tøver ikke med at blackliste dig, hvis du f.eks. bruge ufine tricks ved at skrive søgeord med hvid på hvid baggrund eller lign.
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. april 2005 - 18:22 #11
nå det ser sørme ud som om google har klaret problemet så jeg lukker her, folk er velkommen til at smide et svar så jeg kan komme af med lidt point
Avatar billede espersen Novice
26. april 2005 - 18:30 #12
ellers tak - men ville gerne høre mere om det hvis nogen er faldet over det ;o)

tag dem gerne retur, da ingen er kommet med forklaringer til "fænomenet"
Avatar billede triple-x Nybegynder
26. april 2005 - 18:37 #13
ja jeg vil skam også gerne høre nærmere, så hvis du skulle falde over nogle steder så smid lige et link i denne debat, det samme vil jeg gøre hvis jeg ser det andre steder.