Avatar billede netforfatter Nybegynder
16. april 2005 - 19:06 Der er 12 kommentarer

Behøver Teksgenkendelsesprogram

findes der et program, må gerne være et købeprogram om nødvendigt, der kan oversætte håndskrevne noter til en alm. skrifttype i word fx, efter at man har scannet det ind.
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2005 - 19:30 #1
ja det du søger hedder OCR, der findes både gratis og købe programmer, kan ike anbefale et bestemt, men via dette link burde du kunne finde der lever op til dine krav / ønsker ;) http://www.google.dk/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial_s&hl=en&q=OCR+software&btnG=Google+Search
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2005 - 19:30 #2
så lige link nr 2 det har jeg da engang prøvet, og det virkede ganske udemærket ;) http://www.abbyy.com/finereader_ocr/
Avatar billede netforfatter Nybegynder
17. april 2005 - 00:15 #3
Hej jeg har kendskab til finereader. - Men det fungerer ikke ret godt når man scanner et håndskrevet ark ind for siden at lave det til en doc.fil
Avatar billede netforfatter Nybegynder
17. april 2005 - 00:16 #4
dvs. med de almindelige skrifttyper
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. april 2005 - 14:16 #5
Avatar billede netforfatter Nybegynder
17. april 2005 - 20:54 #6
Det var et godt bud, bortset fra at det ikke kan genkende det danske sprog
Avatar billede hoejrup Nybegynder
17. april 2005 - 22:37 #7
Du kunne prøve at få dem til, at lave et dansk plugin: http://www.charactell.com/SoftWritingDownload.html

/per
Avatar billede netforfatter Nybegynder
18. april 2005 - 12:02 #8
Jeg har downloadet programmet fra denne side, men der er ikke noget dansk fil at downloade?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. april 2005 - 23:29 #9
Kære netforfatter

Jeg skrev, at du skulle kontakte Charactell, så de kunne udvikle et dansk plugin.
Det drejer sig nemlig kun om bogstaverne æ, ø og å. ;)

/per
Avatar billede netforfatter Nybegynder
20. april 2005 - 09:12 #10
Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg forstår mig ikke på programmering. Men jeg vil dog mene at hvis det er så ligetil, så havde de gjort det for længst - men det kan da godt være at du har fat i noget af det rigtige.

Jeg vil imidlertidig ikke kontakte dem - sådan noget skal man da ikke ligge og rode med selv.

Derfor vil jeg dvæle her lidt endnu - og se hvad der sker
Avatar billede screem_brille Novice
23. september 2005 - 01:03 #11
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 03:10 #12
brug for mere hjælp ?