Avatar billede rebsdorf Nybegynder
30. marts 2001 - 23:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Target en anden i frame

Hej!

Er der nogen som ved hvordan jeg får \"fat\" i en anden <iframe>?

fx. har 2 stk.
<iframe name=\"forste\">
<iframe name=\"anden\">

i \"forste\" ligger javascript funktionen \"checkAll\"

hvad hedder det så hvis jeg vil køre den funktion fra \"anden\"?

må være noget a la:
top.forste.checkAll()

\"top\" funker bare ikke. Bl.a. af den grund at de 2 <iframe>\'s i forvejen ligger i et frameset...

Nogen ideer til hvordan jeg kan få fat i den ene <iframe> fra den anden?

MVH

Mads Rebsdorf

Avatar billede olebole Juniormester
30. marts 2001 - 23:53 #1
<ole>
    parent.forste.checkAll();
/mvh
</bole>
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
30. marts 2001 - 23:54 #2
Nope... Det accepterer den ikke... Any other suggestions?
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. marts 2001 - 00:03 #3
det burde den acceptere. Medmindre du bruger ordet \'forste\' som navn til noget andet i hovedsiden.
prøv evt:
    parent.frames[\"forste\"].checkAll();

hvis det ikke duer må vi kikke på din kode.
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2001 - 00:06 #4
Så må du poste din kode eller hænge en URL op. Du kan inden lige prøve:
  parent.parent.denAndenFramesNavn.forste.checkAll();
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2001 - 00:08 #5
\'denAndenFramesNavn\' er så navnet på den anden frame, hvori din <iframe> \'forste\' ligger og \'gemmer sig\' ;)
/mvh
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
31. marts 2001 - 00:16 #6
trist... det sidste forslag går heller ikke... anyway.. try:

http://www.nightleif.dk/index.php3

test/8882

og tryk på \"Start chat\"

Den nederste af de 3 <iframes> skal så reloade <DIV name=\"points\"></DIV> (i den øverste <iframe>) med innerHTML - anyway, check it out...
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2001 - 00:26 #7
Hmmmm....hvis du mener \"...og try på \'chat\'\", så...ehhhhhhh:

Warning: Failed opening \'pages/chat/chat.inc\' for inclusion (include_path=\'.:/usr/local/lib/php\') in /hotel/nightleif/WWW/pages/chat/index.php on line 3

Fatal error: Call to undefined function: connect_db() in /hotel/nightleif/WWW/pages/chat/index.php on line 22

Du har vist mere end ét problem ;)
/mvh
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
31. marts 2001 - 00:28 #8
Jeg mente du skulle logge ind... :)

Den knap skal ikke bruges til noget... test/8882

så kan du jo prøve igen... *S*
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
31. marts 2001 - 00:31 #9
Sådan, ingen forvirring... :)
Avatar billede olebole Juniormester
31. marts 2001 - 00:47 #10
jeg kan da ikke se nogen funktion nogen steder...og jeg gider ikke mere iaften. Nu må det være på tide at komme fra arbejdet en fredag aften!
/mvh
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
31. marts 2001 - 00:48 #11
Fair nok... ellers tak for hjælpen...
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. april 2001 - 15:12 #12
der er ikke noget link der hedder \"start chat\". kun \"opret bruger\" og \"login\".
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. april 2001 - 15:18 #13
loginforsøg med:
brugernavn test
password 8882
giver galt brugernavn eller password.
forvirring.
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
02. april 2001 - 16:49 #14
ja... nu gør det... Har nemlig lige haft slettet hele databasen med brugere, pga. lidt ændringer i strukturen...