Avatar billede pinin Nybegynder
14. april 2005 - 15:44 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

CompactFlash -Type I / Type II?

Hej

Hvad er forskellen på CompactFlash-kort Type I og Type II?

Jeg synes ikke, at jeg kan finde nogen type II kort nogen steder. Bliver de ikke brugt endnu eller hvad?
Avatar billede perj Nybegynder
14. april 2005 - 15:52 #1
Avatar billede perj Nybegynder
14. april 2005 - 15:52 #2
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. april 2005 - 15:56 #3
forskellen er hastigheden, hvis du er den glade ejer af et SLR digital kamera kan du med fordel købe ultra 2 kort da du vil kunne lagre billederne på kortet hurtigere.

Så vidt jeg ved er sandisk de eneste der laver disse ultraII kort, men det er jeg dog ikke sikker på. Tilgengæld er jeg sikker på at Sandisk er et utrolig godt mærke, har selv en del CF kort fra sandisk
Avatar billede perj Nybegynder
14. april 2005 - 15:58 #4
Hastigheden kan du se her: http://www.sandisk.com/retail/ext3-cf.asp
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. april 2005 - 16:22 #6
jeg undskylder jeg læste spørgsmålet forkert.

type1 og type2 er forskellige former for CF kort. Du kan læse mere om hvilke forskelle der er her
http://www.steves-digicams.com/flash_memory.html#cf

Det er blandt andet tykkelsen.
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. april 2005 - 16:23 #7
hvis dit kamera kan bruge type II kort kan det også bruge type I, men hvis det er et type I kamera kan det IKKE bruge type II kort
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. april 2005 - 16:24 #8
derudover kan man som Perj henviser til få 2 forskellige typer igen inden for type 1 kort, og her er det hastigheden der er til forskel.
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. april 2005 - 16:25 #9
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007 Her er lidt mere læsning, nu skal jeg nok stoppe med at spamme tråden :)
Avatar billede perj Nybegynder
14. april 2005 - 16:30 #10
Mener også jeg har læst om forskellen et eller andet sted her: http://www.compactflash.org/
Slut fra mig:-)
Avatar billede pinin Nybegynder
17. april 2005 - 00:04 #11
Tak for det...

Kast et svar folkens...
Avatar billede triple-x Nybegynder
17. april 2005 - 20:06 #12
det var så lidt
Avatar billede perj Nybegynder
18. april 2005 - 22:54 #13
Selv tak.