Avatar billede zed_one Praktikant
13. april 2005 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Komma-separeret database

Et hurtigt spørgsmål:
Hvordan kan man tilføje et komma i en tekstværdi, i en komma-separeret fil?

Feks til en database med adresser hvor der skal tilføjes ", bynavn" efter gadenavn, når folk bor i en af de der små byer der er en del af en større bys postdistrikt.
Avatar billede teepee Nybegynder
13. april 2005 - 11:06 #1
Nu kan man jo sætte alt i dobbeltplinger i en .csv-fil
Eks:
"Navn", "Adresse, Stednavn", "Postnummer", "By"
og så er kommaet til stednavn ikke noget problem.
I øvrigt kan alle mulige andre tegn end komma og semikolon altså også bruges, eks. udråbstegn (!) eller et tegn, der ligger uden for "rækkevidde" af tastaturet
Avatar billede zed_one Praktikant
13. april 2005 - 11:31 #2
Mange tak :)

Programmet jeg bruger til at læse databaserne tog dog i starten "" med ind, men dette blev løst ved ikke at bruge mellemrum imellem tingene. Altså feks "Arne","Madsen" fremfor "Arne", "Madsen". Underligt :) men det virker nu, så igen - mange tak for hjælpen :)