Avatar billede jara06 Nybegynder
06. april 2005 - 23:14 Der er 1 løsning

DB design for galleri m brugere

Hejsa

Jeg skal til at lave et galleri fra bunden vha. det gyldne trekløver, php, mysql og apache. Jeg har tænkt lidt over database designet, og håber på lidt konstruktiv kritik herinde.
Det meste er statisk mht brugere og kategorier.
1. Der er kategorier
2. Under dem, er der gallerier.
3. Under dem, er der billeder.
4. Under dem, er der kommentare.

Hvert galleri kan tilhøre flere kategorier.
Billeder og kommentare hænger sammen, og kan kun tilhøre ét galleri.

Der er flere brugere (admin kun). Hver bruger skal tilhøre max én kategori.
Hver bruger må kun kunne oprette gallerier i sin tilhørende kategori, og redigere/slette sine egne oprettede gallerier, samt kommentare deri.
Hver kategori har én superbruger der kan tilføje nye brugere, oprette/slette/redigere alle gallerier/billeder/kommentare i sin kategori.

Jeg er for træt til at paste mine håndskrevne notater mht database designet, det kommer imorgen. Men er der nogen der har mod på at hjælpe en smule ? Jeg er allerede øvet i php og mysql, men som altid er man vel lidt usikker på sine egne beslutninger :)
Avatar billede jara06 Nybegynder
09. april 2005 - 00:05 #1
lukker, har det endelig design klar.