Avatar billede lkch Nybegynder
06. april 2005 - 11:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Domæne-opkoblet PC på trådløst net uden domæne

Hjemme har vi et lille trådløst net mellem to win-XP maskiner. For at gøre det så simpelt som muligt, bruger vi ikke domæne, kun arbejdsgruppe.
Nu vil jeg gerne give adgang til min søns bærbare, som i forvejen er på trådløst net på hans skole, hvor han logger ind på et domæne.
Jeg kan sagtens få kontakt fra den bærbare til mit accesspoint, men den forbliver "usynlig" på nettet.
Kan nogen fortælle mig hvad jeg skal gøre?
Avatar billede articfruit Nybegynder
06. april 2005 - 12:08 #1
prøv at se hvad ip adresse computeren får og gå i start -> kør -> "\\ipadresse"
Avatar billede articfruit Nybegynder
06. april 2005 - 12:08 #2
fra en anden computer...
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. april 2005 - 11:26 #3
Det er jo fordi den er tilmeldt et domæne.
Det svare til at 2 PC'er i hver deres arbejdsgruppe!

Du kan prøve om du kan tilgå den via UNC sti. F.eks. \\bærbar\c$

Men jeg tro ikke du vil få det til at virke ordentligt!
Avatar billede lkch Nybegynder
08. april 2005 - 09:43 #4
Joh, jeg ved jo godt det er det som er problemet ;-)
Spørgsmålet er om der findes en løsning.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
08. april 2005 - 12:05 #5
Du kan installere en ekstra netværksprotokol. F.eks. IPX
Avatar billede lkch Nybegynder
12. april 2005 - 12:58 #6
Hej Bjuhl

Efter lidt eksperimentering fik jeg løsningen med UNC-sti til at virke. Jeg skulle godt nok lede lidt ekstra på nettet, for at finde ud af hvordan man gør - men skidt, du får pointene ;-)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. april 2005 - 15:13 #7
Bare du fik det til at virke.
Avatar billede lkch Nybegynder
12. april 2005 - 15:16 #8
Fik du pointene? - jeg fik ingen bekræftelse fra systemet, selv om jeg trykkede "accepter"
Avatar billede bjuhl Nybegynder
12. april 2005 - 15:40 #9
Nej, det ser ikke sådan ud.
Avatar billede articfruit Nybegynder
12. april 2005 - 15:40 #10
du skal lige markere bjuhl til ventre i den lille menu først... :o)
Avatar billede lkch Nybegynder
12. april 2005 - 15:42 #11
OK - 3. gang er lykkens...