Avatar billede pedepede Nybegynder
04. april 2005 - 15:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Genbrug af kode

Hvordan genbruger man lettest kode i Notes? Helt konkret drejer det sig om en menu på en webside, der går igen på alle sider. Websiderne er fordelt på 2 databaser, så det udelukker vel brugen af Script Libraries, med mindre jeg har samme kode til at ligge 2 steder? Kan man få fat i Subforms på tværs af databaser? Findes der ikke en simpel include-metode som der gør i eksempelvis php?
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
04. april 2005 - 17:13 #1
Hvis der er tale om JS kode kan, du sagtens referere til den fra flere baser via den nødvendige HTML. Hvis det er LS kode kan du enten vælge, flere forskellige løsninger. Du kan ligge filen ud som en tekst fil og include den der hvor den skal anvendes, nok ikke det smarteste men det minder da om det php du omtaler.

Smartere vil det nok være at lægge koden i en template og så opdatere dine to databaser fra denne template. Du kan godt have at enkelte design-elementer arver fra andre steder en databasens template som helhed.

I version 6 er der også mulighed for at oprette master templates - dette har jeg dog aldrig haft lejlighed til at rode med.
Avatar billede pedepede Nybegynder
05. april 2005 - 09:03 #2
Det er en menu der består af både noget HTML og Javsascript. Så jeg kan vel bare lave en LS-kode der hvor der står print |(kode til menuen)|. Men hvorfor er det ikke smart at bruge denne metode? Hvordan inkluderer man koden fra Notes? Det drejer sig om 2 databser som jeg skal bygge videre på og kan derfor ikke overskue konsekvenserne af at opdatere fra en template.