Avatar billede triple-t Nybegynder
24. marts 2005 - 20:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Få PSU til at køre uden stik til bundkort!

Alle ved at man skal sætte stikkende fra ens PSU i bundkortet før den kan køre. Jeg vil meget gerne finde en vej at bypasse disse stik til bundkortet så min PSU kan køre uden at det kræver et bundkort. Er der nogen der kan hjælpe mig?

på forhånd tak!

-Christian Thomsen
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 20:16 #1
HWB.net under connectors (og ATX) der står det ;)
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 20:17 #2
www.hardwarebook.net er adressen
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 20:19 #3
Næ jeg tager fejl det er ikke på den side det står, bare afvis mit svar *S*
Avatar billede smidzy_lasse Nybegynder
24. marts 2005 - 22:02 #4
Jeg har også prøvet på at få det til at virke uden noget bundkort. Men fik det ikke til at virke. Jeg målte ellers alle spændinger der kom ud at PSU'en men jeg kunne ikke måle det store, der skal vel være noget der starter den, så den ikke kører i døgndrift.
Jeg ville også gerne vide hvordan!
Avatar billede screem_brille Novice
24. marts 2005 - 22:10 #5
Der er et ben der skal forbindes til stel, se følgende link http://xtronics.com/reference/atx_pinout.htm

Det er ben 14 som skal forbindes til stel ;) (du skal muligvis have en belastning på, i form af en harddisk eller lignende) (og denne gang passer mit svar *G*)
Avatar billede triple-t Nybegynder
25. marts 2005 - 00:05 #6
Mange tak.... men kan du fortælle mig hvordan jeg skal forbinde ben 14 med f.eks. et cdrom drev (da det er den eneste form for belastning jeg lige har) ??

Jeg har prøvet diverse ting, men er på bar bund..... hjælp!
Avatar billede screem_brille Novice
25. marts 2005 - 00:10 #7
Du sætter dit drev på som normalt, og med en ledning laver du en lus mellem en stel (en sort) og ben 14 ;)