Avatar billede mortenjorgensen Nybegynder
24. marts 2005 - 15:58 Der er 3 kommentarer

Trådløst netværk melder online. IE + Firefox melder offline?

Hej. Jeg har fornylig fået trådløst internet, men nu har et problem meldt sig. Så snart jeg starter windows meddeleder "taskbaren" at jeg er online med mit trådløse. Men så snart jeg åbner en browser (Både IE og Firefox) melder de begge at jeg ikke har forbindelse til nettet. Hvis jeg højreklikker på på ikonet for netværksforbindelser i taskbaren og trykker reperer, får jeg følgende besked:
"Følgende trin i reperationen mislykkedes: Fornyer IP-Adressen"

Min far som har lidt mere forstand på det end mig vrøvlede noget om at den manglede en "DHCP-Adresse"

På forhånd tak. Mvh. Morten
Avatar billede soes Nybegynder
24. marts 2005 - 16:36 #1
Windows er lavet at den som standard selv "finder" på en ip adr. hvis den ikke kan få en tildelt fra en dhcp server (Hvis det er opsætningen) I skal derfor tjekke om der i jeres udstyr, typisk routeren, er en dhcp server og om den er sat op til at uddele ip-adresser.

Det er lidt vanskligt at hjælpe når der ikke står hvilket udstyr i har, og hvordan de forskellige computerer er forbundet og har været forbundet før.
Avatar billede mortenjorgensen Nybegynder
24. marts 2005 - 17:00 #2
Routeren er en X-micro WLAN: XWL-11GRIX, men jeg tror ikke det er den der er problemet. Forbindelsen virkede fint nok i starten, men gik pludseligt ned, så jeg tror det er den computer jeg bruger der er noget i vejen med. Andre computere kan uden problemer finde IP-Adresse og komme på netværket. Kan man evt. manuelt oprette en IP-Adresse?
Avatar billede soes Nybegynder
24. marts 2005 - 17:13 #3
Man kan godt selv tildele en ip adresse, men nogle router tillader f.eks. kun ip-adresser som den selv har tildelt, alt andet trafik vil den så blokkere.

Hvis du vil opsætte din egen ip adresse skal du vælge egenskaber for netværket. Herefter vil du kunne se nogle netværkskort, det er dem som er i din computer højerklik igen på det af dem som du vil indstille og der kommer et vindue frem. I dette finder du det sted som hedder noget med Internet Protocol (TCP/IP) så vidt jeg husker klikker 2 gange på den, og du vil herefter se et billede hvor du kan indtaste nogle oplysninger. Du kan evt. se på en fungerende pc'er hvordan dens indstillinger er ved at skrive ipconfig /all fra en command promt (tryk på kør og skriv cmd)