Avatar billede craft Nybegynder
15. marts 2005 - 15:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skal data stilles op, når man vil lave et cirkeldiagram?

Jeg skal lave et cirkeldiagram, som viser, hvor stor den procentmæssige fordeling af medlemmerne i FCK's fanklub er.

København: 39,99%
Storkøbenhavn: 28,31%
Øst for Storebælt: 23,04%
Fyn: 1,64%
Jylland: 6,05%
Udland: 0,07%

Jeg har prøvet at opstille det som vist på dette billede, idet jeg tidligere har lavet et cirkeldiagram, hvor det virkede, men det gør det altså ikke mere: http://craft.1go.dk/excel.JPG (copy/paste det i browser).

Hvordan skal jeg stille det op?
Avatar billede jkrons Professor
15. marts 2005 - 15:35 #1
Dit link virker ikke!

Skriv stedernei fx A-kolonnen. Tallene i B-kolonnen med uden procenttegn. Så burde du kunne lave dit diagram forholdsvis problemløst.
Avatar billede jriisjoh Nybegynder
15. marts 2005 - 15:41 #2
Indtast anførte data i to kolonner
Marker området
Klik på ikon for diagrammer i menulinien
Vælg cirkeldiagram og klik på "Udfør"

Det kan naturligvis forfines yderligere, men mere skal der ikke til
Avatar billede craft Nybegynder
15. marts 2005 - 15:47 #3
Det virker. Tak for hjælpen. Smider du et svar?

Ved du i øvrigt hvordan man får forklaring på hvert udsnit af cirklen, altså sådan, så der står København hen over den del, der er København osv.

PS. Du skal indsætte linket i din browsers adresselinie for at få det til at virke.
Avatar billede craft Nybegynder
15. marts 2005 - 15:48 #4
mit indlæg var møntet på jkrons.
Avatar billede craft Nybegynder
15. marts 2005 - 15:51 #5
Ah, jeg har selv fundet ud af det. Jeg vier dig points, når du har smidt et svar.
Avatar billede jkrons Professor
15. marts 2005 - 15:52 #6
Klik på diagrammet. Vælg Diagram - Diagramindstillinger - Dataetiketter. Vælg Navn på kategori.