Avatar billede mark_t Nybegynder
08. marts 2005 - 18:09 Der er 13 kommentarer

Netværkskortet virker, men der er udråbstegn i Network controller

Hejsa

En af mine venner har lige købt en bærbar, og netkortet installerer fint med de medfølgende drivere, men efter installation af Win XP er der et udråbstegn i network controller (i Enhedshåndtering, Andre enheder) og han kan ikke komme på nettet.

Siden har vi installeret Windows SP2, men fejlen er der stadigvæk.

Er der nogen, der har været udsat for dette problem tidligere?

Mvh. Mark T
Avatar billede leif Seniormester
08. marts 2005 - 18:50 #1
Prøv at højreklik og Geninstaller Driver !
Avatar billede mark_t Nybegynder
09. marts 2005 - 00:09 #2
Jeg har geninstalleret driveren adskillige gange. Det hjælper ikke. Jeg tror mest, det er en hardware fejl. Så vidt jeg ved, sidder en netværks controller på motherboardet, og siden netkortet installerer fint, tror jeg ikke, det har noget med det at gøre.
Avatar billede the_email Nybegynder
09. marts 2005 - 00:12 #3
Hvad mener du med at netkortet installere fint, når det ikke virker?

/TheEmail
Avatar billede mark_t Nybegynder
09. marts 2005 - 00:31 #4
Netkortet som er et Realtek har ikke noget udråbstegn i Enhedshåndtering, men længere oppe under Andre enheder er der noget, der hedder Netværkscontroller, der ikke er installeret. Så problemet er formodentlig ikke med netkortet, men med denne netkort controller, der ikke er installeret endnu. Jeg ved bare ikke, om det har noget med netkortet og dermed med computerens evne til at komme på internettet at gøre.
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2005 - 00:58 #5
Du siger du har geninstalleret driveren, via Opdater driver i Enhedsorientering eller via install på CDen, hvis via Install på CDen så prøv via Opdater driver når du højreklikker på den med gult udråbstegn i Enhedorientering !
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2005 - 00:59 #6
Hvad er det for en Bærbar ?
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2005 - 01:00 #7
1. Hvis du kigger i Kontrolpanel -> Netværksforbindelser, hvad har du så der inde ?
2. Hvad skriver IPconfig i en kommandoprompt ?
Avatar billede mark_t Nybegynder
09. marts 2005 - 13:48 #8
Det er en Mitac Centrino 8050D solgt af Primetech.dk. IPconfig skriver 4 linjer, hvor de 2 midterste giver IP'en 169.154.noget.noget og Undernetmasken 255.255.0.0. De andre linjer er tomme.

Men der er sket en udvikling. Computeren kan godt komme på netværket i en direkte internet forbindelse konfiguration. Problemet opstår i den følgende konfiguration:

Internetledningen sidder i en switch, hvorfra der går ledninger til 2 stationære computere og en IP telefon. De stationære virker fint med automatisk IP hentning fra Internetudbyderen, men når den bærbare kobles til switchen finder den ikke automatisk nogen IP adresse fra udbyderen.

Det skal siges, at vi før har haft andre bærbare computere sluttet til i samme switch stik uden problemer.
Avatar billede mark_t Nybegynder
09. marts 2005 - 13:50 #9
I netværksforbindelser er der en lan forbindelse og en 1394 firewire forbindelse. Når jeg klikker Vis ikon når der er forbindelse, vises ikoner for begge forbindelser og det lader ikke til, at de har nogen problemer.
Avatar billede mark_t Nybegynder
09. marts 2005 - 14:59 #10
Nu virker det:) Jeg skulle bare genstarte mit adsl modem:) Flot.
Avatar billede leif Seniormester
09. marts 2005 - 15:08 #11
Så husk at lukke !
Avatar billede mark_t Nybegynder
09. marts 2005 - 16:42 #12
Hvordan?
Avatar billede mark_t Nybegynder
09. marts 2005 - 16:47 #13
Du skal jo også have point'ene. Hvordan giver jeg dig dem?