Avatar billede omansf Nybegynder
07. marts 2005 - 17:46 Der er 4 kommentarer

Lytte efter aktivitet på desktoppen

Hejsa

Jeg vil gerne kunne lytte efter aktivitet på desktoppen i stil med en pauseskærm. Dette gælder også selvom der pilles i vinduer uden for selve min c# applikation. Nogen der har et keyword jeg kan google efter?

Mange hilsner
Ole
Avatar billede snoozie Nybegynder
07. marts 2005 - 17:57 #1
Jeg er ikke helt med. Vil du for eksempel have den til at gøre noget hvis musen berøres?
Avatar billede omansf Nybegynder
07. marts 2005 - 18:07 #2
Jeg har en applikation der skal hente en standard side frem i tilfælde af at der ikke er aktivitet på systemet i x antal minutter. Min applikation er en skald der viser hjemmesider og selve hjemmesiderne tilgåes via en trykfølsom skærm. Altså ingen tastatur. Så længe brugerne kun arbejder i applikationsvinduet kan jeg godt lytte på aktivitet, men så snart brugerne anvender links der åbner et nyt vindue opstår problemet. Da kan jeg ikke længere registrerer når de navigerer rundt, altså stadigt er aktive.
Håber dette hjalp, hvis ikke forklarer jeg gerne nærmere.
Avatar billede snoozie Nybegynder
07. marts 2005 - 18:19 #3
Hvilket program laver du det med?

Jeg bruger SharpDevelop, og hvis det nu var en mus istedet for en trykfølsom skærm, ville jeg bruge "MouseMove" under properties -> events på Form'en. Så kunne den nulstille en "Timer" som talte op til X antal minutter.

Er du med, eller skal jeg forklare nærmere?
Avatar billede driis Nybegynder
07. marts 2005 - 18:26 #4
Du skal have fat i en global hook på mus & keyboard. Det involverer noget P/Invoke, men der er et rigtig udmærket eksempel her:
http://www.thecodeproject.com/csharp/globalhook.asp