Avatar billede tfswebguy Nybegynder
05. marts 2005 - 05:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Min server vil ikke sende emails sendt gennem Outlook Express

Jeg har lige installeret ZoneAlarm Pro på min server
Min server kører Web, FTP, og Mail

Jeg har fået Web og FTP til at virke, og Mail virker også gennem webmail.

Men problemet kommer først i Outlook Express.
Den kan godt modtage mails, men vil ikke sende.
Den har godt kunnet sende før.

Hvordan får jeg ZoneAlarm på serveren, til at ville sende emails?
Avatar billede doit Nybegynder
05. marts 2005 - 07:07 #1
Vil den når du slår Firewall fra?
Avatar billede ebe Praktikant
05. marts 2005 - 09:19 #2
har du åbnet portene 25 og 110 ?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
06. marts 2005 - 01:55 #3
Når jeg slår ZoneAlarm fra, vil den godt..
Åbnede for port 25 og 110, men den ville stadig ikk, så nulstillede ZoneAlarm igen
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
06. marts 2005 - 02:12 #4
Kan lige sige at Outlook Express giver denne meddelelse:

Serveren har uventet afbrudt forbindelsen. Dette kan skyldes en fejl på serveren, netværksproblemer, eller at forbindelsen ikke har været brugt i længere tid. Konto: 'pop3.dtweb.lir.dk', Server: 'smtp.dtweb.lir.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Fejlnummer: 0x800CCC0F

Og i min Mail server, er SMTP via SSL altså sat til port 465
Avatar billede ebe Praktikant
06. marts 2005 - 09:02 #5
kan man ikke stå autoconfig fra i zone-alarm, så du får en melding hver gang et program vil ud, så kan du se hvilke porte din mailserver prøver at bruge?
Jeg har ikke den store erfaring, har kun sat et par imail servere op, men skulle åbne og route:
smtp  port 25
pop3  port 110
webmail port 8383 (måske en anden port hos dig)
derudover skal du route og åbne din ssl port
Avatar billede ebe Praktikant
06. marts 2005 - 09:04 #6
desuden havde jeg en masse problemer, indtil jeg opdagede, at min isp lukker for al port 25 trafik. Så jeg var nødt til at route al mail igennem hans smtp server (det kan indstilles i imail serveren). Det gør stort set alle isp´s efterhånden, i hvertfald for privatabonnenter.
Avatar billede doit Nybegynder
06. marts 2005 - 09:11 #7
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
06. marts 2005 - 13:50 #8
Øhm, ALT virkede på serveren, inden jeg installerede ZoneAlarm.
Alt undtagen afsending af emails gennem Outlook virkede efter jeg installerede ZoneAlarm.

doit -> Jeg installerede ikk ZoneAlarm for at slette det igen ;o)
Avatar billede ebe Praktikant
06. marts 2005 - 14:08 #9
her er løsningen til en som havde et lignende problem, her var det bare pop3 (fra zone alarms supportforum)
Try a couple of things. First, try adding your mail server to the Trusted zone in your ZASS Firewall Zones panel. Click on 'Add', then 'Host/Site', put in your server.....inmail.***.***' , click 'lookup', then add it. Also while you are there confirm your DNS and DHCP servers are in the Trusted zone as well. Finding DNS and DCHP servers, etc

1. Go to Run type in command , hit 'ok', and type ipconfig /all then press enter. In the returned data list will be a line DNS and DHCP Servers with the IP address(s) listed out to the side.
2. In ZA on your machine on the Firewall>Zones tab click Add and then select IP Address. Make sure the Zone is set to Trusted.
3. Click OK and then Apply and see if that works to fix it..
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
06. marts 2005 - 14:27 #10
hmm.. Uninstallede ZOneAlarm, og installerede det igen.. nu virker det underligt nok :s

Men ebe, smid svar, i skal stadig have lidt point for hjælpen ;o)
Avatar billede ebe Praktikant
06. marts 2005 - 14:30 #11
springer over :)
Avatar billede doit Nybegynder
06. marts 2005 - 14:51 #12
Det er ikke så underligt tfswebguy
Der er mange uforklarlige ting i dette univers her, men glad for det virker...;-)