Avatar billede bastholm Nybegynder
02. marts 2005 - 10:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

link til f.eks. nederst på en side?

Er der nogen som kan en kode eller noget som åbner en side nederst eller midt i? Altså forudsat at siden fylder mere en bare eet vindue!
Avatar billede rejx Nybegynder
02. marts 2005 - 10:33 #1
Link til et bestemt sted på siden

Hvis man har et meget langt dokument, kunne man forestille sig at lave en lille menu øverst på siden, med links til de forskellige afsnit.
Først skal afsnittet navngives. Man placerer markøren umiddelbar før afsnittet og skriver.

<a name="afsnit1">
Derefter kan man øverst på siden (eller nederst eller et helt tredie sted) lave et link:

<a href="#afsnit1">Afsnit 1</a>

Bemærk at vi ved denne form for link benytter tegnet #, som fortæller browseren at dette er et link til et sted i et dokument.
Du kan naturligvis også linke til et bestemt sted i et andet dokument. Vi kan bruge eksemplet fra før og forestille os at vi vil lave et link fra dok1.html til "afsnit 1" i dok2.html:

<a href="../B/dok2.html#afsnit1">Link til dok2, afsnit 1</a>

( http://www.webtip.dk/html/allekoder/html_a.php )
Avatar billede bastholm Nybegynder
02. marts 2005 - 12:01 #2
Tusind tak for hjælpen.
Det var lige det jeg søgte!

Bastfjæs
Avatar billede roenving Novice
02. marts 2005 - 12:02 #3
Hrm ...

Står det virkelig sådan, at man kan få opfattelsen af, at anchors ikke skal lukkes ?-)

<a name="afsnit1">...</a>
Avatar billede bastholm Nybegynder
02. marts 2005 - 12:10 #4
Ja dér fik du så lige mig... men det virker ihvertfald!

B