Avatar billede k-man Nybegynder
01. marts 2005 - 11:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tegn i brøker

Hey folkens!

Nu sidder jeg med et til problem. Jeg skal have tegnet en streg igennem et tal i en brøk. Hvordan kan man lige gøre det?

F.eks. Hvis tælleren hedder 3x og nævneren hedder 3 dvs:
3x/3 (hvis i kan forstille jer det), og så der skal gå en vandret streg igennem det øverste 3 tal.?

Mvh, Jesper..
Avatar billede hcma Novice
01. marts 2005 - 12:03 #1
har du lavet brøken i MS Equation ?

hvis ja, så er du nok nødt til at tegne en streg -> formater den til at lægge foran tekst -> flyt den på plads
Avatar billede k-man Nybegynder
01. marts 2005 - 12:05 #2
Ja den er lavet i equation men når jeg prøver a tegne en streg og sådan passer den ikke 100 % nogle steder... Men det er der måske ikke noget a gøre ved?? :s
Avatar billede k-man Nybegynder
01. marts 2005 - 12:10 #3
Jeg skal jo have stregen til at sidde i bidten af talet, men endten ligger den over tallet ellers helt i bunden. Kan ikke få den rettet til a sidde i mindten af talet.
Avatar billede hcma Novice
01. marts 2005 - 12:11 #4
har du problemer med at flytte stregen på plads?
Prøv at holde Ctrl nede og og benyt så piletasterne til at flytte på plads.
M.h.t. længde kan du indstille den nøjagtigt i Formater -> Størrelse
Avatar billede s_kjaer Praktikant
01. marts 2005 - 12:13 #5
Streg igennem tallet? Nu skal jeg lige have det skåret ud i pap.... Vil du have en vandret brøkstreg mellem 3x og 3 (ligesom man normalt stiller en brøk op)? Eller vil du have en streg midt igennem 3x?
Avatar billede k-man Nybegynder
01. marts 2005 - 12:16 #6
altså.. jeg har skrevet selve brøkken.. Men vil så gerne have en vandret streg igenem 3x..
Avatar billede k-man Nybegynder
01. marts 2005 - 12:17 #7
Til catbody, Tak for det..Kendte ikke lgie den funktion der med CTRL tasten...
Avatar billede hcma Novice
01. marts 2005 - 12:19 #8
godt du fik det på plads :o)
jeg lægger lige et svar