Avatar billede odie Nybegynder
28. februar 2005 - 13:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fange mobilnummer der bruger min form

Hejsa

Jeg har lavet en WAP formular og den virker helt fint, så jeg kan sende en besked til min www side, som smider min tekst i min database.

Mit spørgsmål går på, hvordan jeg kan fange afsenders mobil nummer, så jeg kan idenficere brugeren automatisk, så brugeren er fri for at skrive hvem det er der skriver en tekst.

På forhånd tak for hjælpen

/Odie
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. februar 2005 - 13:57 #1
Uden at være helt sikker, mener jeg at kommunikationen sker via IP, og at det derfor ikke er muligt at få fat i brugerens mobil nummer.
Avatar billede janegil Nybegynder
28. februar 2005 - 15:21 #2
Det er ikke fordi det er IP, det er bare en vurdering av at i WAP-sammenheng veier anonymiteten til den som 'ringer' tyngre enn serverens rett til å vite hvem som leser siden. Mens det for en telefonsamtale er omvendt: mottagerens rett til å vite hvem som forstyrrer ham, veier tyngre enn oppringers rett til anonymitet.

Og dette er vurderinger jeg er enig i.

For øvrig har jeg sett at en operatør i India la mobilens telefonnummer i serverloggen min. I riktig gamle dager gjorde Telenor i Norge noe lignende, de la SIM-kortets id (MSISDN) i en cookie.
Avatar billede odie Nybegynder
03. marts 2005 - 12:14 #3
Øv.

Smider i begge et svar, så kan i dele point :-)

/odie
Avatar billede janegil Nybegynder
03. marts 2005 - 12:27 #4
Men du kan sikkert få en dirty avvtale med en operatør, hvis du er stor nok.

For øvrig skal du se om du kan komme noen vei med cookies, se http://www.thewirelessfaq.com/9.3.asp
Avatar billede odie Nybegynder
07. marts 2005 - 08:10 #5
Janegil:_ Du får dem alle siden hmortensen ikke laver et svar.

/odie