Avatar billede janomel Nybegynder
19. februar 2005 - 16:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Linux og Windows sektion.. En www.exp.dk for hver del.

Hejsan

Kunne det ik være det rette tidspunkt og lave en www.eksperten.dk for linux og en for windows...

Noget med at linux tråde, bliver "trukket" over i en ny HP/DB, dog. Kan den da bare ligne eksperten.dk. Men kun omhandlende alle de spr der er blevet oprettet om Linux og dennes dist.

Ved godt at pt ville Windows delen være størst. Men det er kun et spørgsmål om tid... Men den vækst Linux har fået på privat fronten. Samt små og mellemstore virksomheder. Tja og så lige de offentlige. Der dog ik kan finde ud af hvad de vil. Men de kommer med på Linux.

Det er en måde at bibeholde det flotte besøgstal eksperten.dk har...

Hvad mener i andre??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2005 - 16:54 #1
Jeg synes nu vi skal have en eksperten.dk på for piger, og en anden for drenge.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2005 - 17:08 #2
Ja hvor bliver vi mange på den for piger :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. februar 2005 - 17:18 #3
Jeg kan slet ikke se pointen.

Styresystemer kategorien er allerede opdelt efter windows & linux varianter.

Og i de fleste andre kategorier indenfor programmering og databaser er
styre system som oftest ligegyldigt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. februar 2005 - 17:20 #4
Det er da en skør ide, hvor skal hardware relaterede spørgsmål så puttes hen for os der bruger Linux og Windows? Må jeg stille samme spørgsmål i begge databaser? Må jeg linke mellem de to databaser og hvad med:
MacOSX
Unix
BSD
DOS
OS/2
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2005 - 17:26 #5
Jeg håber man kan se ironien i mit indlæg, men meningen er den samme som Arne så flot formulerer.

Det er nok ikke eksperten.dk, der udgør en barriere for virksomheders anvendelse af
Linux, eller andre ting end lige Windows, men fx muligheden for at få kvalificeret
konsulenthjælp.

Skulle vi så ikke også lave et til Solaris 10, et til Oracle, et til e-handel, et til juridisk spørgsmål, et til fri debat....
Avatar billede bojohansen Nybegynder
19. februar 2005 - 17:57 #6
Hmmmmm hvorfor mon de laver så ufattelige mange Indkøps sentere over alt?
Det er jo helt forkert at samle en masse produkter under 1 tag!!!
Avatar billede janomel Nybegynder
19. februar 2005 - 20:59 #7
Min pointe er ik om, hvor vidt vi bruger, sql, apache, oracle eller andre programmer der er afhænige af et OS. Men om det ik var tidspunktet, hvor vi fik, et nyt forum, udelukkende basseret på de 2 grundliggende styresystemmer der findes. Dog er jeg opmærksom på at andre alternativer findes. Men pt er det vel Windows som det største og der næste Linus, med en tilhørende, grafisk brugerflade, der er ok, med på markedet....

Og jeg forstår ikke pointen ik "Det er nok ikke eksperten.dk, der udgør en barriere for virksomheders anvendelse af
Linux, eller andre ting end lige Windows, men fx muligheden for at få kvalificeret
konsulenthjælp"

Er det fordi man mener at ingen "nye" konsulenter, i ny og næ lige kigger forbi eksperten.dk for et svar?? Det er godt nok ik det store du har til overes for dette forum...

Noget af min pointe gik også ud på, at ved at opdele, disse to grundliggende emner fik, vi derved en gevinst. Da vi hver i sær kan komme videre, inde for hver vores felt.

Noget man kan huske på, er at linux bruger, ik snakker om virus da de er fri for det
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2005 - 21:05 #8
"...vi derved en gevinst."  Det er i hvert fald det jeg ikke forstår. Kan du forklare hvordan denne gevinst opstår?

Du har selvfølgelig kigget de meget succesfyldte, rene Linux (og Unix) fora igennem, inden du kommer med forslaget. Jeg kigger selv ikke meget udenfor, men jeg tror nok at eksperten.dk ikke er hele verden ... ;)
Avatar billede janomel Nybegynder
20. februar 2005 - 12:04 #9
Gevinst, tja... Den er ik så meget i det, ud over at ret mange benytter sig af exp.dk og der er jo godt... Exp.dk er smader godt da vi kan finde ret meget generalle tråde omhandlende Win, Lin, osv. Man kan vel godt sige, at exp.dk er med til at samle tråedende :)

Jeg syntes at det ville være mere optimalt hvis man som Win bruger, har et fora, som udenlukkende omhandlede, win releteret emner. Om det drejer sig om hardware, drift, installationer osv. Det samme gælder for linux...

Ved godt at man kan benytte sig af f.eks debianforum.dk til spr om Debian, sslug, tweakup.dk og hol.dk til hardware osv....

Men nu er det jo endnu engang sådan at det er fedt at der er et sted som har lidt af det hele, inden for mine interesse områder...

Jeg mener da, at man ved at lave en opdeling af dem, på hver sine "adresser" får et bedere overblik og med stor sandsynlighed ville, en søgning på tråde. Give den enkelte bruger, resultater med bedere relevans.

Nogle af grupperne, kan med stor fordel "køre" på begge "adresser" Så som Eksperten, fri snak m.v.

Jeg vil sige at bojohansen har en rigtig pointe, i at det ligner et storcenter uden nogle special afdelinger. Kun hylde vare, man kan gå igennem. Men det tror jeg simpelhen at software/hardware områderne er for, omfangsrige til. Man kunne måske dele det op i f.eks. 3 sektioner... En general, en win sektion med software/hardware og en linux/unix med software/hardware.

Jeg ved godt at man ik bare skal spillte en site op og lave en hel masse om, are for at gøre det...
Avatar billede janomel Nybegynder
17. marts 2005 - 18:52 #10
tak for indlæg