Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. februar 2005 - 09:06 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Give adgang til Inotes

Jeg har oprettet en mailkonto i notes, men når jeg afprøver at logge på via internettet siger den manglende rettigheder.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor jeg ændre inotes password.
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2005 - 09:41 #1
Dit iNotes password er det samme som Internetpassword som står i Adressebogen, passwordet kan ændres i adressebogen eller blandet andet via iNotes.

Hvis du højreklikker på din mailbox kan du vælge Properties -> Access Control -> Advanced -> Kontroller at der i "Maximum Internet Name and password" står mere end No Access.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
16. februar 2005 - 15:51 #2
du siger at inotes password er det samme som internetpw men nej. har prøvet at logge på med tre forskellige brugere og deres "internetPW" men den melder forket username eller PW. kigger jeg på mit eget internet pw så er det jeg bruger noget helt andet end internetpasswordet. ????? (uddybende vejledning tak)
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2005 - 16:01 #3
I brugernavn hvad skriver du der ? fornavn efternavn eller personens mail adresse ? Jeg kan kun sige at hvis jeg opretter et Internetpassword på en bruger her, så er det samme password som personen bruger på vores iNotes server !

Har I et intranet eller password beskyttet webside kørende på samme server ?
Avatar billede vivler Nybegynder
16. februar 2005 - 21:53 #4
I Brugernavn skriver du ' Fornavn efternavn ' , det er internet password, der skal udfyldes i NAB'en, dog kan der gå lidt tid inden det slå igennem. husk evt. også at konverter maildatabase til Inotes. Fra konsolen skriver du! load convert (Typisk)mail/maildatabase.nsf * inotes6.ntf (6 = version 6 ellers 5) Det giver et noget flottere design og mere funktionalitet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. februar 2005 - 08:25 #5
som brugernavn skriver jeg brugerens initialer (de samme som stå foran @ i brugerens email adresse)

Kan det passe at internetPW er på ca. 32 tegn?
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. februar 2005 - 08:28 #6
skal vi ikke bare sige op til 32 tegn
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. februar 2005 - 08:33 #7
uanset hvad jeg gør melder den "Ugyldigt brugernavn eller adgangskode."

Har en enkelt gang fået beskeden, at brugeren ikke havde tilstrækkelige rettigheder, men det har jeg checket og brugeren skulle have rettigheder nok
Avatar billede vivler Nybegynder
17. februar 2005 - 08:36 #8
Skriv nu som jeg skriver Brugerens fornavn + efternavn, som det står i NAB'en, og i NAB'en, retter du 'internet adgangskode' til det du vil have, det behøver ikke være det samme som Klient ID filens password, når du gemmer/lukker, så krypteres koden, så den ikke står i ren tekst. Husk at der går lidt tid inden det slår igennem.
Du kan også godt bruge det der står foran @ , men det skal så også stå under 'brugernavn' i NAB'en
Avatar billede vivler Nybegynder
17. februar 2005 - 08:43 #9
øhhh, vrøvlede lige, navn foran @ skal skal står i kort navn/bruger ID.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. februar 2005 - 09:11 #10
Hvis jeg skal have det til at virke, må jeg vist have det skåret lidt mere ud i pap.
Avatar billede vivler Nybegynder
17. februar 2005 - 09:18 #11
Send din mail-adr., så skal jeg se om jeg kan hjælpe
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. februar 2005 - 09:37 #12
Alle felter der skal udfyldes er udfyldt (og med 99% sikkerhed udfyldt korekt)

Min problem er at for at logge på Inotes indtaster jeg det der står i short name samt det der står  i paratnesen ud for internetPW.

MEN! den melder "forkert username eller PW"
Avatar billede vivler Nybegynder
17. februar 2005 - 09:40 #13
Du skal ikke taste det der står i parantesen, men det du skrev som password inden den blev krypteret. f.eks hvis du taster TEST i internet password i NAB'en, og det bliver lavet om til (6EAC183D648BE9D9A96BD1548499463A), så er det stadig TEST du skal skrive som password i Inotes
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. februar 2005 - 10:13 #14
jeg har ikke skrevet noget internetpassword, kun det der bruges til den almindelige mailkonto
Avatar billede vivler Nybegynder
17. februar 2005 - 10:22 #15
Du skal i NAB'en overskrive/udfylde feltet 'internet adgangskode' og gem/luk, derefter går der lidt tid inden det slår igennem. Det er/behøver ikke at være det samme som til din normale Notes Klient, hvor du har en ID-fil. Hvis du ikke kan få det til at virke, så send din mail adr.!!!
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 10:57 #16
Når du sætter Internetpassword og trykker Save & Close laver den en "kryptering" af passwordet så du ikke kan se hvad passwordet er !
Avatar billede cyberspace Nybegynder
17. februar 2005 - 13:02 #17
jeg får at vide at brugeren ikke har tilstrækkelige rettigheder (har ellers checket, og brugeren har nok)
Avatar billede leif Seniormester
17. februar 2005 - 13:11 #18
Hvad siger ACL hvad er forskellen på den du må og ikke må ?
Avatar billede vivler Nybegynder
17. februar 2005 - 13:23 #19
Hvis du har byttet runde på navne i NAB'en, kan Inotes godt drille lidt, så prøv fra Notes klienten går i ACL'en og tilføje 'ny', og find den samme bruger på mailbasen, og så kan du se om den 'skriver' navnet anderledes!! husk at give nyt navn manager adgang, sam at usertype
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. februar 2005 - 10:26 #20
Nå, så har jeg langt om længe fået det til at virke. Under brugerens rettighedder, skulle jeg bare tilføje en af de grupper, som han var medlem af og så tilføje gruppen de rigtige rettighede, og den holdt op med at meddele manglende/utilstrækkelige rettigheder.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. februar 2005 - 10:28 #21
vivler>> takker for hjælp mht. internetpw
Avatar billede vivler Nybegynder
18. februar 2005 - 10:55 #22
Godt du fik det til at virke :o) - Velbekommen
Har du konverteret mailbasen til Inotes ??
Avatar billede cyberspace Nybegynder
18. februar 2005 - 11:12 #23
nej, da brugeren fra 1 marts stortset kun skal bruge mailadressen intern, her i firmaet
Avatar billede vivler Nybegynder
18. februar 2005 - 11:20 #24
Det gør ingen forskel, Notes klienten ændre sig ikke :o)Men det gør webmailen i høj grad.
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2005 - 12:46 #25
Jeg kan kun sige efter vi har indført iNotes mulighed er nye brugere automatisk oprettet med iNotes templaten, da jeg ikke kan mærke forskel om jeg har den eller Mail template når jeg sidder i min Notes Klient ! Men den er værd at kigge på !