Avatar billede ennos Nybegynder
15. februar 2005 - 12:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ny strømforsyning.

Halløj,

noget tyder på, at strømforsyningen i min efterhånden aldrende Athlon Thunderbird efterhånden er ved at stå af (læs: blæseren larmer i perioder som propellen fra en gammel Spitfire med dårlig motorgang).

Jeg ved, at man normalt stiller 300 Watt som minimumseffekt for

Athlon-computere, men er der andre ting, man skal være opmærksom på, når man køber ny strømforsyning? Tænker på, om alle strømforsyninger kører med samme standard mht. fysiske mål, stik osv. Ligeledes, om der er den store forskel på de forskellige typer?

På forhånd tak.

/Ennos
Avatar billede ennos Nybegynder
15. februar 2005 - 12:19 #1
Med typer mener jeg de forskellige mærker, effekter osv.
Avatar billede draeber Nybegynder
15. februar 2005 - 12:23 #2
du skal egentlig bare være opmærksom på at det er en ATX strømforsyning.
Og hvis du ikke vil have en larmende computer, kan det jo så være en fordel at købe en low-noise strømforsyning.
Q-Tec har nogle ganske udemærkede, samt billige low-noise PSU'er
Avatar billede ennos Nybegynder
15. februar 2005 - 12:30 #3
Er næsten alle strømforsyninger ikke ATX i dag, eller er der kommet en ordentlig flok nye standarder, mens min opmærksomhed har været væk fra udviklingen? :o)
Avatar billede draeber Nybegynder
15. februar 2005 - 12:33 #4
jo.... man bruger normalt kun ATX-strømforsyninger i dag, men der findes ganske givte nogle på markedet af den gamle AT-standard.
Der er så forskel på om der er P4-stik på, men det er der også på de fleste efterhånden, og det er jo ikke noget du bruger, eftersom du kører AMD! Da i hvert fald ikke så vidt jeg ved.
P4-stikket er et lille kvadratisk stik, med 4 pins, som giver 12V og vistnok 5V
Avatar billede ennos Nybegynder
15. februar 2005 - 12:40 #5
Så vidt jeg lige kan se, så bliver der ikke brugt noget P4 stik i min. Det er alle sammen almindelige 4 pins retangulære stik undtagen det det til diskettedrevet, der er en tand mindre.

Men okay? Det skulle være det? :o)
Avatar billede draeber Nybegynder
15. februar 2005 - 12:54 #6
jeps
Avatar billede ennos Nybegynder
15. februar 2005 - 13:05 #7
Lækkert. Jeg takker for hjælpen.