Avatar billede rille101 Nybegynder
11. februar 2005 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise post efter dato klokkeslæt lige nu

Hej Jeg har på en fodboldside lavet det således, at man kan se hhv. seneste kamp og næste kamp. Disse opdateres automatisk da turneringsplanen ligger i en database. Problemet er, at jeg kun kan finde ud af at lave en sql der udtrækker efter datoen for kampdagene, og jeg vil gerne have den til at opdatere efter kamptidspunktet på datoen.

Spilles der en kamp lørdag d. 12-02-05 kl. 14:00, skal man efter kl. 14:00 se næste kamp i programmet.

F.eks. hvis jeg besøger siden om aftenen d. 12, er kampen jo spillet, men da sql'en kun tager højde for dato, vises stadig den kamp der blev spillet om eftermiddagen. (Og den skifter jo så først ved midnat.

Har lavet to RS. 1 der hedder RSupcommingkampe:

SELECT TOP 1 klubber.hjemmebane, turneringsplan.id, turneringsplan.dato, turneringsplan.tid, turneringsplan.målHjemme, turneringsplan.målUde, turneringsplan.Turnering, H.logo AS Hlogo, U.logo AS Ulogo, turneringsplan.hjemmeklubnavn, turneringsplan.udeklubnavn
FROM klubber AS U INNER JOIN (klubber AS H INNER JOIN turneringsplan ON H.klubnavnIDklubber = turneringsplan.hjemmeklubnavn) ON U.klubnavnIDklubber = turneringsplan.udeklubnavn, klubber
WHERE (dato >=date()) AND turneringsplan.klubnavnIDturneringsplan = klubber.klubnavnIDklubber
ORDER BY turneringsplan.dato

Og 1 der hedder RSsidstekamp:

SELECT TOP 1 turneringsplan.id,  turneringsplan.dato, turneringsplan.tid, turneringsplan.målHjemme, turneringsplan.målUde, turneringsplan.Turnering, H.logo AS Hlogo, U.logo AS Ulogo, turneringsplan.hjemmeklubnavn, turneringsplan.udeklubnavn
FROM klubber AS U INNER JOIN (klubber AS H INNER JOIN turneringsplan ON H.klubnavnIDklubber = turneringsplan.hjemmeklubnavn) ON U.klubnavnIDklubber = turneringsplan.udeklubnavn
WHERE dato <= datevalue(now)
ORDER BY dato DESC

Disse skulle så gerne på et tidspunkt opdatere mine visninger mere præcis.
Avatar billede rille101 Nybegynder
11. februar 2005 - 15:03 #1
Avatar billede kjulius Novice
11. februar 2005 - 16:23 #2
Skud fra hoften:

...
WHERE dato > date() OR (dato = date() AND time >= time())

...
WHERE dato < date() OR (dato = date() AND time <= time())
Avatar billede rille101 Nybegynder
12. februar 2005 - 14:54 #3
Godt skudt! Det virker. :)
Avatar billede rille101 Nybegynder
12. februar 2005 - 14:55 #4
Hvis du smider et svar, så smider jeg points
Avatar billede kjulius Novice
12. februar 2005 - 19:04 #5
Glæder mig, at det virker, så her er et svar.