Avatar billede dj_uncas Nybegynder
08. februar 2005 - 15:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

php vs. asp.net i db sammenhæng

hvad er "bedst" til database arbejde, php eller asp.net? Svært spørgsmål, i know, men er der nogle ting som "php åbner hurtigere forb" eller ".net henter hurtigere"?
Eventuelle henvisninger til artikler og undersøgelser ville være stort da det er til en skoleopgave.
Avatar billede anhansen Nybegynder
08. februar 2005 - 15:54 #1
Som sådan tror jeg det er ligemeget.
php har en masse builtin funktioner til mysql - asp.net en masse indbygget til ms sql.

Hastighed osv vil jeg mene ligeså meget er et spørgsmål om valg af db.

Dette er min egen mening og erfaring så ingen links.
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
08. februar 2005 - 16:10 #2
hmm. ok.
Hvis man vælger samme db til begge sprog, hvad vil så være hurtigst tror du?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2005 - 17:05 #3
Sproget og API'et betyder nromalt meget lidt for database performance.

Database engine og database strukyur og SQL betyder alt.

ASP.NET DataReader og PHP database interfaces ligner hinanden en del.

Men ASP.NET tilbyder jo derudover DataAdapter/DataSet og specielt deres
brug som DataSource for kontroller.

Så vidt jeg ved har PHP ikk enoget der svarer til det.

Men det er besparelse i udviklings omkostninger ikke besparelse i
hardware.
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
08. februar 2005 - 23:39 #4
som jeg vist har sagt i en anden post, arne, er jeg vild med dig! Kan du underbygge det du siger?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 08:49 #5
Første del (performance) er baseret på almindelig sund fornuft. Disk IO
og netværks IO er simpelthen meget meget langsommere end beregninger og
brug af memory (og sprog og API cykler jo bare rundt i det sidste).

Den sidste del (funktionalitet) må du kunne verificere ved at studere
de respektive docs.
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
09. februar 2005 - 13:08 #6
Ok, tak. Nu mangler jeg faktisk bare min endelige konklusion så er min opgave ved at være færdig!
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 20:45 #7
jeg vil ligge et svar
Avatar billede dj_uncas Nybegynder
28. februar 2005 - 18:28 #8
Så får du nogle point.. Jeg tror det er dig der har ramt det jeg ville vide bedst.