Avatar billede overchord Nybegynder
08. februar 2005 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ODBC Forbindelse eller ej?

Hejsa.

Jeg har stort set ingen erfaring med PostgreSQL og skal som saadan heller ikke ind og bruge det voldsomt meget. Sagen er at jeg skal oprette en frontend i Access som folk tager med sig paa en laptop, fylder data paa, som saa skal overfoeres til en PostgreSQL db naar de kommer tilbage.
Mit spoergsmaal er nu hvis der vil vaere nemmest at haandtere:
1)en rutine som dumper indholdet fra Access til en txt fil der saa kan importeres til en eksisterende tabel i DB'en
2) En ODBC forbindelse fra Access til db'en der opdaterer den eksisterende tabel.

Grunden til at jeg spoerger er at jeg har kigget paa ODBC dirvers til postgresql og der lader ikke til at vaere den store understoettelse, men forhaabentligt kan nogle af jer pege mig i den rigtige retning maaske?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2005 - 18:05 #1
Avatar billede overchord Nybegynder
09. februar 2005 - 13:47 #2
Jo jeg fandt den ogsaa selv efter at have oprettet spoergsmaalet - doooh :)

Men jeg ville gerne hoere om der er nogle som har erfaringer med hvor nemt det vil vaere at koerer nogle INSERT'saetninger fra Access til postgre - er der store problemer med formattering imellem de to eller hvordan?
Problemet er at hvis medarbejdere selv skal opdatere skal de selvf have ODBC driveren installeret lokalt, og tilkobling over netvaerk til postgresql db skulle meget gerne foregaa gnidningsloest idet disse brugere helst ikke skal belastes med andet end tryk paa et par knapper.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2005 - 22:19 #3
Jeg har akdrig gemt fra Access til PostgreSQL, men jeg har gemt i mange andre
databaser og det plejer at være helt trivielt. Heltal, decimaltal, tekst
et piece of cake. Dato og tid kan drille lidt med formateringen fordi
databaser er forskellige og binære data (f.eks. billeder) kan drille generelt.
Avatar billede overchord Nybegynder
10. februar 2005 - 14:43 #4
ok ... Det lyder som om det skulle vaere muligt at lave ne "upload" funktion fra den lokale Access database naar den kobles til netvaerket igen saa :-)
Access skal saadan set primaert bruges til for forcere formattering af indtastede data mens folk er vaek, saa det burde vaere muligt at lave noget der tilpasser formaterne til postgresql naar jeg alligevel skal ind og rode med formaterne :-)

Arne - smid et svar hvis du vil have nogle point.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2005 - 15:14 #5
Teknikken i det du beskriver er simpel.

Det største problem må være at få merget data korrekt når der synches op med
den cenetrale database.

Og et svar.