Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
07. februar 2005 - 12:33 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

ustabil lan forbindelse

Hvordan sætter jeg lan op så den ikke hele tiden går af og på nettet ?

Det er et stor problem i forhold til at bruge Skype. Jeg kan ikke bruge det, da jeg bliver koblet fra hvert 3. minut. Jeg kan heller ikke spille over nettet.

Please hjælp hurtigst muligt.

Jeg er desperat
Avatar billede steelman Novice
07. februar 2005 - 17:05 #1
Kan du ikke fortælle lidt mere om hvilken forbindelse du har? ADSL og igennem hvem? Og hvad mener du med "går af og på nettet"?
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
07. februar 2005 - 21:24 #2
jo...
Jeg er koblet til nettet gennem en router, som min udlejer har. han bor i huset ved siden af. I første omgang havde jeg en trådløs forbindelse (trådløs router). Da jeg ikke kunne bruge Skype fordi jeg hele tiden (hvert 4 min.) blev afbrudt, førte jeg et kabel i håbet om, at det var det trådløse netværk.

Men problemet er der stadig. Jeg kan fint surfe, men de to skærme nederst viser, at forbindelsen hele tiden går af i spiltsekunder. Derfor bliver jeg stadig afbrudt på Skype - helt vildt irriterende.

Der var et kort øjeblik, hvor jeg kunne dobbeltklikke på ikonet "genvej til internetforbindelse" at skærmene hele tiden lyste og jeg kunne snakke frit på Skype, men nu kan jeg ikke engang få den rude frem.

Jeg har haft skiftet router, men det virkede ikke som om det hjalp - bortset fra, at det måske var der, at jeg kunne klikke på ikonet "genvej til internetforbindelse".

Min nuværende router er en Belkin trådløs.

Jeg har prøvet at skifte port. Det virkede ikke anderledes. Bortset fra at min udlejer så hele tiden faldt af forbindelsen.

Når min udlejer går direkte på modemet er der ingen problemer. Hastigheden er vist omkring 1024x1024.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
07. februar 2005 - 21:26 #3
Jeg har iøvrigt selv lavet kablet, så det kan selvfølgelig være et problem, selv om jeg var meget omhyggelig.

Men jeg tror mest på, at det er en opsætningsfejl på min puter eller noget ustabilt i windows (XP)
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
07. februar 2005 - 21:34 #4
det er som om skærmene lyser, når coputeren får noget at arbejde med/søge efter på nettet og så ellers kobler fra, når det ikke er nødvendigt at hente date
Avatar billede steelman Novice
07. februar 2005 - 21:34 #5
Men er du den eneste der er koblet på den router?
Har du mulighed for at tjekke om det er kablet der er noget galt med? - evt. ved at prøve med et andet?
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
07. februar 2005 - 21:38 #6
Min udlejer er også koblet på. Desværre er kablet 30 meter langt, og jeg har ikke lige et ekstra liggende. Men jeg kunne prøve at sætte nye hoveder på, hvis du mener, det er det mest oplagte.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
07. februar 2005 - 21:39 #7
jeg havde som sagt de samme problemer da jeg var trådløs på
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
07. februar 2005 - 21:43 #8
jeg har tænkt mig at tage computeren med hen og sætte den til en anden stabil internet forbindelse og se, om det er computeren. Det skulle løse noget af fejlfindingen. Men det kan jeg ikke lige komme til idag.
Avatar billede steelman Novice
07. februar 2005 - 23:05 #9
Jeg tænkte bare om du havde hørt din udlejer, om han har samme problem?
Det kan jo selvfølgelig være selve kablet eller kabel"hovederne". Men jeg tænkte bare på, om du ikke kunne prøve at tage din computer hen til routeren og forbinde den med et andet kabel...
Men det hjælper måske på fejlfindingen som du siger, hvis du prøver den på en anden forbindelse.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
08. februar 2005 - 10:03 #10
jeg vil prøve begge dele. Min udlejer har ikke samme problem.
Avatar billede steelman Novice
08. februar 2005 - 10:50 #11
Okay....
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
08. februar 2005 - 15:41 #12
det er nøjagtig det samme selv om jeg kobler direkte til modemet og selv med et købt kabel. Det må være noget på computerenn der kan fixes
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
08. februar 2005 - 20:40 #13
jeg har fundet ud af, at det er forbindelsen ud af huset det er galt med og TDC ringer og checkker forbindelsen i morgen. Hvis alt klapper er jeg en lykkelig mand og du skal have tak for opmærksomheden og skal selvfølgelig have dine point.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
08. februar 2005 - 20:41 #14
jeg vil dog gerne have dig hængende lidt endnu hvis der alligevel er noget galt. Er det OK
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
11. februar 2005 - 21:32 #15
jeg har nu skiftet modemet, og skal hurtigst muligt have afprøvet Skype.
Men de to skærme for neden til højre blinker stadig. Gør dine også det ?
Jeg kunne som sagt få dem til at lyse hele tiden (og Skype fungerede) ved at dobbeltklikke på "internetforbindelse", men det kan jeg ikke mere. Kan du forklare mig hvorfor ?
Vent dog til jeg har testet on Skype fungerer nu.
Avatar billede steelman Novice
11. februar 2005 - 22:44 #16
Øhhh... nu er jeg ikke helt sikker på jeg ved hvad du mener. Men de "to skærme" du snakker om vil stå og blinke. Det viser bare at der er aktivitet på LAN forbindelsen.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
24. februar 2005 - 10:36 #17
nå, nu har TDC været på besøg. Den ene tekniker snakkede om en kortslutning, som den anden ikke kunne finde - smart...
Men nu påstår de, at det virker. Og jeg kan komme på nettet men det er ikke super hurtigt.

OG jeg bliver stadig koblet fra hele tiden med Skype.

Tror du det er firewallen på routeren eller i windows der gør det, og hvordan checker man det ???
Avatar billede steelman Novice
25. februar 2005 - 11:15 #18
Jamen mister du stadig selve forbindelsen til nettet eller er det kun i Skype der er problemer? Måske problemet er hvis din internet forbindelse ikke er hurtig nok(?)
Avatar billede steelman Novice
07. marts 2005 - 21:08 #19
Hvordan går det??
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
09. oktober 2006 - 09:00 #20
Beklager du ikke har fået pointene endnu, men hvordan f.... giver jeg dig dem ???
Avatar billede steelman Novice
09. oktober 2006 - 15:01 #21
Normalt så lægger man et svar som du selv har gjort. Når så den anden bruger har lagt et svar (istedet for en kommentar) kan du efterfølgende acceptere svaret og derved give pointene til brugeren. Men jeg kom jo ikke med noget brugbart svar, så fint nok at du selv tager pointene. Jeg håber at du fik løst dit problem ;-)