Avatar billede ikkasma Nybegynder
05. februar 2005 - 21:22 Der er 9 kommentarer

Hvordan formatere man

Hey, jeg har et proplem med min computer, og jeg har derfor tænkt mig at formatere den. Men jeg ved bare ikk hvordan man gør.
Hvis det kan være til nogen hjælp, så har jeg Windows XP.

Hilsen Rasmus
Avatar billede m_bold Praktikant
05. februar 2005 - 21:25 #1
du skal bare opstarte windows med installationscd'en i. Og så følge instruktionerne...
Avatar billede m_bold Praktikant
05. februar 2005 - 21:25 #2
du skal naturligvis ikke helt ind i windows, men bare starte computeren med cd'en i.
Avatar billede espersen Novice
05. februar 2005 - 21:27 #3
her er en udførlig vejledning : http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
her er en anden udførlig guide: http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

Sådan gør jeg ved WinXP-installation (eller repair):
Rækkefølge (uden internet forbindelse pga. risici for virus, trojanere m.v.!!!)

0. Backup af data, dokumenter, foretukne, mails osv.
1. WinXP-installation (boot op på XP-CD'en)
2. Chipsæt drivere installeres (relevant for meget nye bundkort fx. nForce2) (ved ny install)
3. SP2 installeres
4. Aktiver WinXP firewall (eller installér en anden software ditto)
5. Tager ghost/backup af konfigurationen (med Norton Ghost; men er ikke nødvendig)
6. Nu kan man gå på nettet og lave en WindowsUpdate
7. Tager endelig ghost/backup af konfigurationen som gemmes på d-drevet (men er ikke nødvendig)
9. Installere Antivirusprogrammer osv.
Avatar billede espersen Novice
05. februar 2005 - 21:28 #4
men hent lige SP2 ned inden du går igang - læg den på d-drevet som ikke slettes ifm. formateringen.

SP2 er her ;
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. februar 2005 - 21:45 #5
og oprette det i en kategori der omhandler styresystem - ikke databaser....
Avatar billede espersen Novice
06. april 2005 - 20:37 #6
Lukketid? - denne tråd er 1 af 400 åbne tråde, hvor jeg deltager - heraf er det alt for mange gamle!
Avatar billede espersen Novice
11. august 2005 - 19:13 #7
Lukketid?
Avatar billede espersen Novice
21. februar 2006 - 13:52 #8
fået set på det`??
Avatar billede allantove Nybegynder
13. februar 2007 - 10:46 #9
I med winxp.når du starter skal du trykke på f12 intil det kommer frem så er der fremgangs måde