Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
05. februar 2005 - 16:35 Der er 7 kommentarer

opkobling er ustabil

Jeg er koblet på internettet via en router og ADSL. Det fungerer fint til alm. netsurfing, men forbindelsen falder ud meget ofte - bare et halvt sekund . Derfor kan jeg ikke bruge SKYPE eller spille på nettet.

Jeg har lige haft en anden router koblet til, men det hjalp ikke.

Det eneste der har hjulpet er at have vinduet "genvej til internetforbindelse" åbent. MEN nu kan jeg ikke åbne det vindue længere.

Jeg tror ikke problemet er så svært at løse. Det er nok bare noget med opsætningen af forbindelsen, men jeg synes jeg har prøvet hvad jeg kunne...

Håber virkelig, at der er en der kan hjælpe.

Jeg gav gerne 1000 point for hjælp.
Avatar billede tct Nybegynder
05. februar 2005 - 16:41 #1
Avatar billede tct Nybegynder
05. februar 2005 - 16:42 #2
det kræver så lige at du har TDC...
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
05. februar 2005 - 21:44 #3
jeg prøver
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
05. februar 2005 - 21:52 #4
problemet er, at det er min udlejer der har TDC og ikke mig. Hans netforbindelse fejler ikke noget. Jeg tror som sagt det er min computer fejlen skal findes på.
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
05. februar 2005 - 21:54 #5
er der en indstilling der fortæller computeren, at den skal koble fra netforbindelsen hver gang den ikke er aktiv ?
Avatar billede sstp Nybegynder
05. februar 2005 - 22:00 #6
har præcist samme problem , men dog noget internet som hedder Telelet. Sådan noget boligblok internet..

Men jeg tror nu mere det er fordi at strømmen ryger, mit problem er nemlig at når man tænder lyset til toilettet (som har stikkontakten ved siden af den kontakt hubben er sat i), så ryger strømmen lige kort til hubben, og det er lige præcist nok til at nettet ryger..

Så lytter lige med her :)

men vi har overvejet at skifte lampen på toilettet.. kan være at det ER den som suger hele strømmen..
Avatar billede miemic-webspeed Nybegynder
08. februar 2005 - 20:42 #7
jeg har fundet ud af, at det er modemet og ikke routeren der er syg. TDC cheskker imorgen og så skule jeg gerne være kørende.