Avatar billede debski Nybegynder
04. februar 2005 - 08:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brænd MPEG til en DVD film - hvordan?

Hey alle,

Jeg ligger inde med en MPEG optagelse og vil gerne have den brændt til en ganske almindelig DVD skive som skal kunne spilles i alle afspillere. Skal jeg convertere noget først eller? Har hørt jeg skal bruge VOB filer, hvis jeg vil lave en DVD.

Mvh/

debski
Avatar billede punk_fm Nybegynder
04. februar 2005 - 08:45 #1
http://www.shspvr.com/howto/converting_mpeg_divx.html Hehe ved ikke om det hjalp men jeg tror desværre du skal konverte tikl divX vis du skal have den ned på en dvd :)
Avatar billede nva Praktikant
04. februar 2005 - 08:51 #2
Du kan bruge TMPGenc Source Creator til at lave DVD-format - kan hentes her i 30 dages version : http://www.pegasys-inc.com/en/download/tds.html
Avatar billede norbert Nybegynder
04. februar 2005 - 08:55 #3
De skal ikke konverteres om. Prøv at se her, hvordan du skal konvertere mpeg til DVD-format:
http://www.digitalempire.dk/convert/mpg2vob.shtml

Du kan også bruge tmpgenc dvd author, hvor du samtidig kan lave menuer og brænde direkte fra programmet:
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda.html
Avatar billede debski Nybegynder
04. februar 2005 - 09:20 #4
Problemet ligger bare i at min fil er MPEG1, og digitalempire guiden omhandler MPEG2 filer - hvordan laver jeg den om fra MPEG1 til MPEG2?
Avatar billede norbert Nybegynder
04. februar 2005 - 09:32 #5
Jeg synes, du skulle prøve digitalempire-guiden alligevel, selv om den er til mpeg-2. Hvis bare den overholder DVD-standarden, skulle det kunne lade sig gøre.
Men du kan bruge det andet forslag, jeg lagde, hvis den holder opløsningen 352x288, som er mpeg-1. Opløsningen er DVD-kompatibel, så det skulle lade sig gøre.
Avatar billede debski Nybegynder
04. februar 2005 - 09:48 #6
Har prøvet at bruge digitalempires guiden, og som sagt kan den ikke bruges med mpeg1 filer, da disse bliver konverteret til .m1v og ikke .m2v (som mpeg2 fil ville blive til) og programmet kan desværre ikke køre videre da det simpelthen ikke kan finde .m1v filer når man skal browse efter input source video file.

Men kan det overhovedet lade sig gøre at konvertere en MPEG1 til en MPEG 2 fil?
Avatar billede norbert Nybegynder
04. februar 2005 - 09:51 #7
Det kan du godt, så skal du nok over i forslaget fra nva. Men kvaliteten bliver ikke bedre, og du skal bruge ret mange timer på selve konverteringen.
Men som sagt kan du også prøve tmpgenc dvd author. Den har jeg selv brugt med mpeg-1 filer.
Avatar billede norbert Nybegynder
04. februar 2005 - 10:15 #8
jeg har siddet og kigget lidt på nettet, og det bedste forslag der gives, er Tmpgenc DVD Author, hvor du samtidig kan lave menuer og brænde direkte fra programmet:
http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda.html
Med det program kan du lave DVDer med mpeg-1 filer.
Avatar billede norbert Nybegynder
04. februar 2005 - 10:17 #9
Hvis du kigger på dette link og scroller ned til "Author a new DVD" kan du se en guide på hvordan man gør.
http://www.digitalfaq.com/convert/vcdtodvd/vcdtodvd.htm
Avatar billede debski Nybegynder
04. februar 2005 - 11:36 #10
OK jamen perfekt, takker mange gange for hjælpen allesammen.
Avatar billede norbert Nybegynder
04. februar 2005 - 11:38 #11
Velbekomme :-)
Og tak for point :-)