Avatar billede mk2300 Nybegynder
03. februar 2005 - 10:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Data til graf fra flere rækker

Hejsa folkens :-)

Jeg har et skema hvor jeg har 3 typer data for en række medarbejere, registreret i hver uge. Jeg vil gerne kunne lave en graf hvor de 3 typer data vises som 3 linjer for hver uge. Problemet er, at jeg har omkring 20 medarbejdere og det vil tage den del tid at lave alle de grafer på seperate sider. Er der mulighed for at lave en knap for hver medarbejder der "sender" medarbejderens data til grafen på et andet ark?

Er der nogen derude der kan hjælpe mig der?

PS: Medarbejderne er listet i en kolonne og så er der 3 kolonner for hver uge til højre for medarbejderne hvis det hjælper nogen :-)
Avatar billede japping Nybegynder
03. februar 2005 - 15:22 #1
Ja, det er muligt. Men du bliver nød til at vise hvordan dine data er opbygget og hvordan du gerne vil have dem opstillet for at kunne danne grafen.
Avatar billede mk2300 Nybegynder
03. februar 2005 - 15:38 #2
Ok. Her et ekspempel:

A                B        C      D          E        F        G
1 Navn          Salg    Timer    Effektiv    Salg    Timer    Effektiv  OSV OSV
2 Anders Jensen  10      11        8          11      10        7
3 Peter Hansen    7        8        6          8        8        5

Så vil jeg gerne danne en graf for en medarbejder hvor alle salg (optil 52 tal) danner en kurve, timer danner en kurve og effektiv danner en kurve i samme graf. Måske via en knap ud for navnet eller?
Avatar billede japping Nybegynder
04. februar 2005 - 09:23 #3
Opstillingen af data bør laves om, hvilket der er flere grunde til. For det første er nedenstående forslag mere hensigtsmæssig og du er mere fri i fremtiden. Med fri mener jeg, at du ikke skal bruge en programmør for at bearbejde og rette i din graf. Derfor foreslår jeg at du ordner data således:

A                B        C        D        E
1 Navn          uge      Salg    Timer    Effektiv
2 Anders Jensen  1          10      11        8

3 Peter Hansen    7        8        6

2 Anders Jensen  10      11        8          11      10        7
3 Peter Hansen    7        8        6          8        8        5
Avatar billede japping Nybegynder
04. februar 2005 - 09:29 #4
OBS: ovenstående forslag er ikke færdigt, se herunder:

A                B        C        D        E
1 Navn          uge      Salg    Timer    Effektiv
2 Anders Jensen  1          10      11        8
3 Anders Jensen  2          11      10        7
.
. (Passende afstand eller andet ark)
.

20 Peter Hansen    1        7        8        6
21 Peter Hansen    2        8        8        5

.
OSV
Avatar billede japping Nybegynder
04. februar 2005 - 09:30 #5
Ud fra ovenstående kan du så tagne en graf som automatisk opdateres uden brug af macro eller programmering.

Har du mulighed/lyst til at ændre dine data således ?
Avatar billede japping Nybegynder
07. februar 2005 - 11:17 #6
Hallo .....
Avatar billede mk2300 Nybegynder
07. februar 2005 - 17:18 #7
Sorry jeg har været væk. Jeg har fundet en løsning med dynamiske navne så jeg ikk ebhøvede at ændre i opsætning af data. Ellers tak for hjælpen :-)
Avatar billede mk2300 Nybegynder
07. februar 2005 - 17:19 #8
Lukket