Avatar billede digitalkamera Nybegynder
02. februar 2005 - 17:16 Der er 18 kommentarer

Er dette digital kamera et godt valg ?

hej.

Jeg har længe gået op tænkt på at købe et digital kamera !

men jeg er altså helt ny i den branche så jeg aner ikke hvad der er godt !

har læst lidt i en bog hvad mega pixels er osv men ved stadig ikke hvilket et kamera jeg skal vælge.

her er mine krav

1. det skal koste lidt !

2. det behøver ikke være så avanceret, skal bare tage nogle gode billeder i sommerhaven osv.

3. og der skal være en form for zoom på det !

Så pludselig en dag faldt jeg over dette kamera...

er det et godt valg ?

giv gerne nogle + og -

håber i kan hjælpe mig !
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 17:19 #1
hvilket kamera?
Avatar billede digitalkamera Nybegynder
02. februar 2005 - 17:20 #2
UPS... mangler lige et link til kameraet...

det er det her kamera http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=16060632...

+ en lille kommentar til det første ^ jeg så på kameraets hjemmeside www.prosio.com her igår...

Det så ud som om prosio er et udmærket mærke...

men er der nogle der kendte mærket i forvejen eller er det bare et lille japansk firma ????
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2005 - 17:21 #3
ja hvis det er et canon kamera er det et godt valg :-))

kig evt på deres små lomme kameraer de har op til 7 mpixel

hvad er din max pris
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 17:24 #4
Det har kun digital zoom.....
Avatar billede digitalkamera Nybegynder
02. februar 2005 - 17:25 #5
ja nu griner i sikkert men jeg har ikke tænkt mig at ofre mere end 700-800 kr...

jeg ved man ikke kan få det store men hvad med det kamera jeg har der ??? kan det noget overhovedet ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 17:27 #6
Det er kun 3 Mpixel. De 6.3 Mpixel opnåes ved interpolation (fusk).

Prisen må ikke komme over 1200 kr. For så er dette kamera bedre til prisen: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=95210
Avatar billede digitalkamera Nybegynder
02. februar 2005 - 17:29 #7
hvad vil det sige ? interpolation ?

vil det sige den ikke har 6,3 mp ????
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 17:31 #9
Interpolation går ud på "kunstigt" at forbedre opløsning. Det kan ethvert billedbehandlingsprogram klare, og interpolation kan benyttes i mange scannere og visse digitalkameraer.

Kameraet er IKKE 6.3 MPixel
Avatar billede digitalkamera Nybegynder
02. februar 2005 - 17:36 #10
ej hvor snyd !
Avatar billede digitalkamera Nybegynder
02. februar 2005 - 17:38 #11
så er det vel et dumt køb eller hvad ?

er der en tommelfinger regel for hvor mange pixels man ca skal bruge ???

er 3.0 mio nok ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. februar 2005 - 22:31 #12
Jeg ville nok købe noget med ægte zoom, og 3 mpixel er minimum. 2 mpixel giver ikke billeder (på papir) som jeg er tilfreds med.
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2005 - 00:31 #13
for 1200 kr kan du få et canon :-)

set på edbpriser.dk

Canon PowerShot A400 (Blå) (DK)    3.2 Megapixel / CCD / 2.2X (3.2X) Zoom / F/3.8 / 1.5" Display / 16 MB SD / USB / Komposit / JPEG 1.198 kr.

http://www.canon.dk/for_home/product_finder/cameras/digital/powershot_a400/index.asp
Avatar billede Slettet bruger
03. februar 2005 - 00:34 #14
interpoleret finder du også i visse scannere der vil fx stå 9600dpi interpoleret hvilket er en kunstig opløsning
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2005 - 22:45 #15
det vigtigste er du vælger et digital kamera fra en producent der laver alm 35mm kameraer ,dermed er du sikker på og få en ordentlig kvalitet i kameraet.
Avatar billede thorkilry Nybegynder
16. februar 2005 - 14:06 #16
Her er også et godt et til kravene: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104329
Men du må jo også regne med eksta udgifter kort, batteri og lader, og etui. Du kan læse om det yderligere her: http://www.akamera.dk/art.php?artikkelid=12292
Det kan godt betale sig at købe det nødvendige med det samme,  ramkort skal min. være 128mb og batterier er bedre, jo mere mAh de har.
Man kan også handle pålideligt og billigt i udlandet. Her er et par med DANSK sprog.
http://dk.nomatica.com/ v/ pakke er fragt gratis.
http://www.pixmania.com/dk/dk/index.html  Express levering.
Alle de ovennævnte forslag er også gode. Men hold dig fra dem der lyver. Det gælder vel gennemgående, om at blive glad for det man køber.
Mvh. Ivan
.
Avatar billede thorkilry Nybegynder
16. februar 2005 - 14:20 #17
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2005 - 23:51 #18
fordelen ved et canon compact kamera er at menuerne er på dansk

kortet som du foruden skal have kan du sikkert forhandle dig til så det følger med