Avatar billede yeager Nybegynder
02. februar 2005 - 10:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre resource navn

Hej, Jeg vil lave en ændring i navnet på en resource - et mødelokale, men kvier mig lidt ved det da jeg ikke er sikker på hvad der sker med de eksisterende resservationer (er reserveret langt ud i fremtiden) af denne resource. Har I nogle erfaringer? Navnet på resourcen skal rettes så der istedet for "Meeting room 1" står "Meeting room 1 (incl. projector)".
Avatar billede jogii Nybegynder
02. februar 2005 - 10:40 #1
Burde virke i ND 6.5x. Her blev der tilføjet mulighed for at rename resourcer. Det gøres delvist vha AdminP. Men kan du ikke "bare" tilføje dette i en beskrivelse?. Hvis du har ældre versioner så vil det nok ikke lykkes smærtefrit for dig.
Avatar billede yeager Nybegynder
02. februar 2005 - 10:43 #2
Ups - glemte lige at sige at vi bruger Notes 5..... (hvilket jo så ikke lover godt....) ;-/
Avatar billede yeager Nybegynder
10. februar 2005 - 08:29 #3
Hmmmm, det lader vist ikke til at der kommer noget svar på dette.
Avatar billede jogii Nybegynder
10. februar 2005 - 09:52 #4
Nej, ikke noget du vil kunne lide. Det er lige før jeg ville anbefale en opgradering til 6.5  istedetfor at gøre det manuelt.
Hvis du vil gøre det manuelt, så er der følgende steder der skal rettes:
1: Mail-In registreringen i NAB
2: Alle registreringer i Resource.NSF (eller hvad din reservations db måtte hedde)
3: Alle registreringer ude i alle brugerpostkasser, der referer til samme resource.
4: SCHEDULE task på serveren skal genstartes med en slettet BUSYTIME.NSF (du kan nøjes med kun at slette dokumenterne)

Hvis du er heldig kan punkt 2 og 3 "snydes" ved at initiere en brugernavnænding, som gør at serveren gennemtrævler alle databaser der i ACL har sat "modify Names fields" og på den måde kan omdøbe navne.

Jeg spørger igen, du HAR overvejet beskrivelsesfeltet, ikke sandt? Jeg ved godt at informationen ikke dukker op ved allerførste øjekast, men når man vælger fra dialogboxe vises beskrivelsen.
MailTemplate kan også modificeres så beskrivelsen "popper op".
Avatar billede yeager Nybegynder
11. februar 2005 - 15:06 #5
Uhadada, du har helt ret i det med ikke at kunne lide at høre det....
Heldigt for mig er hjælpen kommet fra uventet kant; Der er indkøbt endnu en projektor så problemet er ikke så stort mere. Og jo vi skal da have opgraderet til v.6. - det har vi endda skulle meget længe. Så længe at der vist nok snart er en v.7 ;o) det seneste vi har gjort var nu at ned-gradere nogle klienter til v.5.12 (fra 5.13) da der var et problem med mailto funktion.
Hvis du lægger et svar skal jeg overøse dig med generøse points - om ikke andet så fordi du tager dig tid til at hjælpe en adm.ukyndig (og så er det ovenikøbet snart weekend).
MvH
Avatar billede jogii Nybegynder
11. februar 2005 - 22:08 #6
Ja det var da heldigt med den løsning, den bliver i sikkert meget glad for i det lange løb. Så behøver man ikke flytte rundt på de projektører hele tiden ...

Har I overvejet at køre serveren på version 6.5 og klienterne på version 5? Det er alligevel det I bør gøre, I kan bare trække tiden ud med klienterne (og kun installere N6.5 på udvalgte administratormaskiner).
Avatar billede yeager Nybegynder
15. februar 2005 - 08:06 #7
Jeg vil give dit råd videre til vores Notes administrator som er tilbage nu. Endnu en gang tak for hjælpen.