Avatar billede stoney Nybegynder
28. januar 2005 - 13:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration af Notes klient

Kan man sætte en Notes klient op ved kun at ændre i notes.ini ?

evt. lave en unattended konfiguration af notes klienten.

Det er ikke installation af klienten, men bare slutbruger
konfigurationen.
Jeg har selvfølgelig servernavn, OU og id filen.

Stoney
Avatar billede wise Seniormester
28. januar 2005 - 13:48 #1
prøv at se det her...
http://www.eksperten.dk/spm/478334
Avatar billede jogii Nybegynder
28. januar 2005 - 15:01 #2
Er det nye installationer af maskiner (gamle brugere) eller nye brugere på eksisterenede Notes maskiner eller både nye brugere og nye maskiner?
Avatar billede stoney Nybegynder
28. januar 2005 - 15:28 #3
Det er PC'ere der bliver lagt image på.
Så Notes delen er hel "ren".
wise's link virker på Notes 6.5, ikke på Notes 5.0

Altså både ny og gamle brugere på nye maskiner.

Jeg havde håbet man kunne på begge versioner, da vi kører et blandet miljø.

Stoney
Avatar billede jogii Nybegynder
28. januar 2005 - 15:34 #4
Sålænge det gamle databibliotek haves, så er det ret nemt.
Kopier hele det gamle databibliotek.
men .... hvorfor lægger I gammel Notes klient opå nye Image Maskiner? ville det ikke være bedst at få dem op på nyeste Notes alle på en gang? Postkasser og diverse databaser kan altid opgraderes særskelt efterfølgende.
Avatar billede stoney Nybegynder
28. januar 2005 - 15:46 #5
jogii> du misforstår, notes.ini er "nøgen", ingen .ndk/.dsk filer.

Det er klienten der bare skal konfigureres.
Jeg har kun .id filen

Stoney
Avatar billede jogii Nybegynder
28. januar 2005 - 15:58 #6
Hvorfor vil du smide alt det andet væk? Hvad med de bogmærker brugerne har haft, eller workspace, eller deres personlige adressebog?

Og hvad med Notes 5.0 vs. 6.5. Skal det være forskelligt fra person/maskine til person/maskine?

Ved at angive så mange mulige parametre i forvejen i NOTES.INI, så bliver man spurgt om færre ting undervej i opsætningsprocessen. Bl.a. er der variable der indeholder SETUP i nøglen, som angiver hvilken "version" af Notes man er n¨ået op på. Det betyder at du skal vide om det er en R5 eller en N6 bruger der er tale om for at kunne angive den rette SETUP-variable i NOTES.INI.
Avatar billede wise Seniormester
29. januar 2005 - 12:01 #7
Som jeg forstår situationen, er den den samme som min.
Jeg har en pc med en "ren notesinstallation". Denne skal så opsættes til en given person.

Jeg har dog valgt ikke at lægge notesklienten i imaget men at distribuere den ud via vores software-distributions-system efter imaget. Netop for at kunne anvende nyeste notes version.

Jogii har en pointe med adressebog, og alle andre ting fra den gamle installation. Det skal du forholde dig til. Vi har valgt udfra hvordan vores brugere anvender notes at vi laver en ren installation og så kopiere adressebogens indhold ind hvis relevant. Det er for at sikre at notesinstallationen bliver ren og ikke kører videre på de "fejl" der måtte være i det gamle setup.

For at komme videre fra den tomme notesinstallation er den officielle måde at køre enten wizzarden manuelt eller den scriptet installation jeg henviste til (og anvender i dag). Den scriptet installation er en notes6 feature (måske endda 6,5), før det fandtes der ingen officielle muligheder men mange har lavet løsninger med at kopiere datafilerne og fifle i notes.ini. Alt dette vil dog stadig være afhængig af den installerede version.

Så jeg er enig med jogii - hvorfor bevist installere forskellige versioner? Hvorfor ikke "bare" beslutte at det er nyeste der installeres, men at folk kan have templates etc i deres egen version som det nu findes bedst...
Avatar billede stoney Nybegynder
09. februar 2005 - 14:04 #8
wise >> læg et svar så får du point.

Vi har ca. 80 Notes servere spredt ud over landet.
Nogle servere kører desværre 4.6.7
På disse kan du ikke sætte en 6.5 klient op mod serveren uden at "køre
over" en klient 5.0 først

Stoney
Avatar billede wise Seniormester
09. februar 2005 - 14:51 #9
Ohhh, ja der er langt mellem 4.6 og 6.5 ;-)