Avatar billede komet Nybegynder
27. januar 2005 - 13:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kun tal i PHP variabel

Øhh hvis man har variabel i PHP, som kun skal indeholde tekst feks. Så gør man det vel med if og elseif. Men hva skal jeg skrive hvis variabel kun skal indholde tekst.

Her er et stykke af min kode

if ($navn =='' ) {
    echo "<script>window.location.href='/login/fejl/fejlbruger.php?var=$name';</script>";

Som gør hvis variabelen er tom, skal den linke videre til fejlbruger.php

Så vil jeg så lave en elseif at hvis man skrev tal i variabelen, så skulle den også linke videre til den side.

Håber i kan forstå spørgsmålet
Avatar billede detox Nybegynder
27. januar 2005 - 13:48 #1
Hvis det kun er heltal du mener, kan du tjekke den med: ctype_digit():
http://dk2.php.net/manual/en/function.ctype-digit.php
Avatar billede danino Nybegynder
27. januar 2005 - 13:48 #2
elseif(!is_numeric($var))
{
    echo "<script>window.location.href='/login/fejl/fejlbruger.php?var=$name';</script>";

}
Avatar billede komet Nybegynder
27. januar 2005 - 13:57 #3
Tak endnu engang