Avatar billede biholdet Nybegynder
24. januar 2005 - 17:49 Der er 4 kommentarer

klient / server side Fordele og ulemper

Hvad er fordelene og ulemperne
ved henholdsvis klientside og serverside???

Er der evt nogle gode links hvor man kan læse mere om dette?
Avatar billede a1a1 Novice
24. januar 2005 - 17:53 #1
databaser og klient/server side??

Hvad er spm.? ;o)

Er det database access (tilgang, ikke programmet) det drejer sig om?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 17:55 #2
Hvis vi snakker client/server arkitektur versus one tier applikation, så
kan client og server ikke eksistere uden hinanden og det giver derfor ikke
mening at snakke om fordele/ulemper ved client eller ved server. Man kan kun
tale om fordele/ulemper ved client/server ariktur sammenlignet med one tier
applikation.

Hvis vi snakker om funktionalitet i web applikationer. Altså om noget skal
laves client side (JavaScript, Java applets, ActiveX web komponenter) eller
server side (PHP, ASP, ASP.NET, JSP, CGI), så kan man diskuetere det.

Typisk:

client side : mere interaktivt og dermed bedre user experience

server side : højere sikkerhed, mindre browser afhængighed etc.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2005 - 19:11 #3
Kommet videre ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. februar 2005 - 22:00 #4
??