Avatar billede slashme Nybegynder
24. januar 2005 - 10:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

User og pass til MSSqlServer

Hej alle.

Jeg aner ikke hvordan jeg finder frem til brugernavn og password på min nyligt installerede MSDE, serveren kører fint, men jeg aner ikke hvordan jeg skal logge på den, jeg troede jeg havde fundet noget i "C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn" der kunne bruges, "scm.exe" så kunne man knytte kommandoer, hvor jeg f.eks. kunne ændre pass og sådan, men der er ingen respons, hvis jeg f.eks prøver scm.exe -pwd mypassword giver den bare hvis man kan bruger for kommandoer, som om jeg havde gjort noget galt. Det har jeg nok også :)

Men hvad?

På forhånd tak for hjælpen.

/me
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 10:25 #1
Den er sikkert installeret med windows security, så prøv:

osql -E
Avatar billede arne_v Ekspert
30. januar 2005 - 19:13 #2
Kommet videre ?
Avatar billede slashme Nybegynder
31. januar 2005 - 08:05 #3
Nej, det er droppet, jeg havde kørt osql -E, samt en masse andre kommandoer også, men den er ikke rigtig til at komme i kontakt med.

Skriv et svar, så lukker vi.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. januar 2005 - 08:39 #4
ok