Avatar billede slashme Nybegynder
24. januar 2005 - 04:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan startes Enterprise Manager?

Jeg har snart alt for mange steder stødt på at de sider man skal starte Enterprise Manager uden at give det mindste hint til hvordan man gør det så jeg tænkte det måtte være ligetil, men nu har jeg brugt alt for lang tid på at rode rundt i tåbelige directories uden at finde det.

Jeg har installeret MSDE ved at køre den fil på Office cd'en der laver en mappe der hedder C:\sql2ksp3\ og smider en masse derind. Der har jeg så kørt setup.exe og genstartet bagefter, serveren startede så fint op og fungerer vist også som den skal. Jeg har så set at man skal starte Enterprise Manager vha.

Start -> Programs -> Microsoft SQL Server -> Enterprise Manager

Men jeg har slet ikke nogen mappe ved navn Microsoft SQL Server i startmenuen... Derfor har jeg så rodet meget rundt i "C:\Programmer\Microsoft SQL Server\" men uden held.

Hvordan starter man dog det program?

På forhånd tak.

/me
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 07:36 #1
MSDE indeholder ikke Enterprise Manager !
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
24. januar 2005 - 09:00 #2
Jeg er ikke klar over hvad du har installeret, men hos mig finder jeg denne:

SQL Server Enterprise Manager.MSC

i mappen C:\Programmer\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn
Avatar billede slashme Nybegynder
24. januar 2005 - 10:06 #3
Så ville det oplagte spørgsmål jo så være hvordan jeg får fat på Enterprise manager?

Jeg har søgt efter det, men der er vildt mange programmer der hedder det, og stort set dem alle er tredjepartsprogrammer, hvor jeg går ud fra at det jeg leder efter er fra Microsoft?

Jeg har forsøgt mig med http://www.aspenterprisemanager.com/ men den er egentlig grunden til jeg leder efter den fra Microsoft, for jeg aner ikke hvad hverken koden eller brugernavnet til min SQL Server er, så jeg kan ikke connecte.
Avatar billede slashme Nybegynder
24. januar 2005 - 10:08 #4
Det skal da siges at jeg er den eneste der bruger denne computer, og er logget ind som administrator uden kode, så jeg har forsøgt mig med denne kode, men uden held, derudover har jeg da også prøvet diverse kombinationer med ASPNET som bruger, stadig uden held.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 10:10 #5
Jeg gentager: EM er ikke en del af MSDE. Du kan betale for en af de store
versioner af SQLServer, så får du EM. Ellers må du bruge hvad du nu kan.
Mit forslag ville være at bruge Access som frontend.
Avatar billede slashme Nybegynder
24. januar 2005 - 10:19 #6
smid et svar så laver jeg et nyt spm
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 10:29 #7
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2005 - 20:30 #8
så mangler du bare at acceptere svaret