Avatar billede pioneer2k Nybegynder
23. januar 2005 - 20:59 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er danske bogstaver forsvundet i mit forum?

Jeg har et phpBB forum, men efter en flytning til en anden server, er æ, ø og å forsvundet og erstattet med diverse tegn.

Hvordan kan det være, og hvordan retter jeg dette?

MVH Allan Pedersen
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2005 - 21:19 #1
Har du et link?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2005 - 22:03 #2
Er de danske bogstaver blevet til et spørgsmålstegn ?

Eller er de blevet til 2 bogstaver hver typisk sådan nogle store A med accent over ?
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
23. januar 2005 - 23:09 #3
De er blevet til spørgsmåltegn ja...
Avatar billede arne_v Ekspert
23. januar 2005 - 23:13 #4
Det plejer at betyde at tegnene er i ISO-8859-1 men bliver fortolket som UTF-8
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
23. januar 2005 - 23:23 #5
ok jeg har prøvet at søge lidt omkring nu, men kan ikke helt finde lige det jeg søger.

Hvad gør jeg praktisk talt, for at få lavet det om, kan det ordnes i phpmyadmin?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2005 - 06:57 #6
Du skal ind og ændre i dine filer. øverst i index.php f.eks... men er ikke helt sikker på phpbb's opbygning
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
24. januar 2005 - 16:31 #7
ok det er jo et helt community, så er det alle filerne, eller kun f. eks index.php?
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
24. januar 2005 - 18:04 #8
Nu har jeg lige været inde og se under $lang['ENCODING'] og den står til iso-8859-1 hvilket jo godt burde kunne vise æ, ø og å ikke??
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
24. januar 2005 - 18:43 #9
Jeg tror jeg har fundet løsningen...

Jeg har fået ændret all charset til is0-8859-1, men regnede så med, at det eksisterende tekst i forummet ville ændre sig, men det gør det ikke. Jeg prøvede så at oprette en ny tråd, og her kan jeg sagtens bruge æ, ø og å igen, så det er i og for sig jo helt fint, men kan det lade sig gøre, at ændre alt det andet som nu mangler??
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2005 - 20:21 #10
du kan jo lave et script der finder alle bogstaverne i databasen, og derefter overskriver dem med æ, ø og å
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
24. januar 2005 - 21:36 #11
hvordan accepterer man lige et svar til en bruger?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 21:38 #12
Du skal først have et svar du kan acceptere
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 21:38 #13
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
24. januar 2005 - 23:23 #14
i så fald arne v, læg et svar ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2005 - 23:26 #15
svar
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 16:19 #16
pioneer2k, har du et link til dit site (bare af ren nysgerrighed) :-)
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
25. januar 2005 - 16:54 #17
ja www.dtmpower.dk/forum

Det er egentlig en sammenslutning med www.bmwzone.dk hvor jeg nu mere satser på kun forum + galleri, hvor alle kan ligge billeder ind :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2005 - 16:58 #18
oki, tak for linket :P

hvis det er dig der laver bmwzone, vil jeg råde dig til at fjerne/ændre placeringen af chart.dk logoet.. det passer _overhovedet_ ikke ind..

IMHO selvfølgelig
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
25. januar 2005 - 17:49 #19
bmwzone.dk er også min ja..

hvorhenne, på forummet, på siden, forsiden ??

Anyway jeg nedlægger siden, og lader den føre videre til www.dtmpower.dk ;-)
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2005 - 15:33 #20
der er jo bare et link :)
Avatar billede pioneer2k Nybegynder
26. januar 2005 - 17:18 #21
ja det er rigtigt nok

Det er dog det eneste jeg bruger af counter, selvom jeg sikkert har noget på mit webhotel :-D