Avatar billede phm1970 Mester
21. januar 2005 - 11:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Modtage nyhedsbreve i notes

Hvordan kan det være at nogle brugere godt kan modtage deres nyhedsbreve direkte i deres inbox og andre ikke kan ?

De er alle sat ens op, men kan det være måden de forskellige nyhedsbreve bliver sendt ud ?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 12:02 #1
Hvilke former for nyhedsbreve taler du om? Er det mails der kommer udefra huset eller er det interne beskeder?

Hvilken version anvendes? Har brugeren sat regler op som flytter, fjerner/sletter mails? Måske blokkeret afsenderadresser?
Avatar billede notes2c Nybegynder
21. januar 2005 - 12:03 #2
I adressebogen på brugerens persondokument findes en mail setting som hedder.

Format preference for incoming mail:    Keep in senders' format

Sæt den som ovenstående:
Avatar billede notes2c Nybegynder
21. januar 2005 - 12:06 #3
De mail som allerede er modtaget kan der ikke gøres noget ved, det er kun nye mails.
Avatar billede phm1970 Mester
21. januar 2005 - 12:08 #4
Vi bruger version 6.5, og jeg snakker om nyhedsbreve fra f.eks computerworld, vinhandlere osv.... men sjovt nok kommer nyhedsbrevet direkte til modtageren, hvorimod vinhandlerens nyhedsbrev (eksempel) ikke kommer til modtageren men havner i en opsamlingsmailbox da modtageren ikke kunne findes....
Avatar billede notes2c Nybegynder
21. januar 2005 - 12:12 #5
Format preference for incoming mail: findes både på mail-in og persondokumenter, hvis den står til RichText formatering vil html mails se mærkelige ud.
Avatar billede phm1970 Mester
21. januar 2005 - 12:18 #6
Det er ikke udseendet der er noget galt med... men at f.eks nyhedsbrev fra computerworld godt kan leveres direkte til modtageren, bliver andre ikke.. de ryger i en opsamlingsmailbox for mails hvor modtageren ikke kendes/findes.... hvorfor det ?
Avatar billede notes2c Nybegynder
21. januar 2005 - 12:29 #7
Sorry har vis ikke sovet nok i nat: Nu fald 5-øren.
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 12:29 #8
Hvad er "en opsamlingsmailbox"?
Hvis Domino skriver at modtageren ikke kunne findes, så må der jo være noget om snakken. Har du dobbelchecket SendTo-feltet eller Recipients, hvis mailen ligger i MAIL:BOX på serveren ?
Avatar billede phm1970 Mester
21. januar 2005 - 12:33 #9
det er sådan at vi har et program til at hente vores mail, pop3, som notes ikke er særlig god til. Det hedder popweasel, og er ganske udemærket. Men det kan godt være at problemet ligger i popw og ikke i notes, da popw får at vide at den skal sende mails den ikke kan finde modtagere på til en bestemt mailbox... Jeg ved at modtageren findes og emailen er korrekt...
Avatar billede phm1970 Mester
17. september 2007 - 16:37 #10
lukker.....
Avatar billede jogii Nybegynder
17. september 2007 - 20:30 #11
fandt du løsningen dengang. Det kan ikke rigtig have med andet at gøre end at popweasel har haft problemer med LDAP-opslag eller lignende op imod Domino. Er det rigtigt?
Avatar billede phm1970 Mester
18. september 2007 - 15:08 #12
ja siden vi gik over til at få mails direkte til vores notesserver har vi ikke haft problemet. :-)