Avatar billede phm1970 Mester
21. januar 2005 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Monitoring af mails i lotus notes

Er der nogen der er bekendt med et værktøj så man kan se hvem der kommer mails til og fra hvem, samt hvem der sendes mails til og af hvem.

Hvis det allerede findes i notes hvor kan man så se det ?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 11:55 #1
Du skal tænde for "Message Tracking". Jeg kan ikke huske om det er kommet i R5 eller D6. Det gøres í Configuration document -> Router/SMTP -> Message Tracking.

Derefter skal du genstarte Router på serveren (evt. med RESTART TASK ROUTER).

Herefter opsamler den hvert 900sek informationer om alle mails gået igennem maskinen. Hvis du har flere servere, skal det tændes for dem alle og du kan se hvordan en mail vandrer fra server til server.

Stedet du gør det er i Domino Administrator, hvor der under fanebladet MESSAGING -> TRACKING CENTER gemmer sig søgeværtøjet til Message Tracking.
Avatar billede phm1970 Mester
21. januar 2005 - 12:06 #2
tak fandt det og slog det til ser dog lige hvad der kommer ud af det før jeg afslutter spørgsmålet.....
Avatar billede phm1970 Mester
21. januar 2005 - 12:23 #3
det virker fint med indkommende mails, men hvad med mails der sendes ud af huset hvordan kan jeg se dem ?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 12:32 #4
Evt. per afsender?
Det er nøjagtig samme interface både til ud og indgående mail. Jeg kan ikke forståhvorfor du ikke kan se intern/udgående mail. Husk på at afsenderen ved udgående mails skal angives i NotesName-format, altså f.eks. "Peter Hansen/Firma/DK"
Avatar billede phm1970 Mester
21. januar 2005 - 12:35 #5
under disse tests har jeg intet indtastet netop for at være sikker på at kunne se alt, men jeg får kun mails der er sendt ind i huset at se... ikke dem der er afsendt...
Avatar billede phm1970 Mester
21. januar 2005 - 12:36 #6
hehe det var et spørgsmål om at slå over på serveren og ikke "senders homeserver" ahh... tak og dermed points....:-)