Avatar billede saxbjorn Nybegynder
21. januar 2005 - 10:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Åben mail databasen i "Kalender" view

Hej I søde Notes hajer

Er der nogen som kan hjælpe med at fortælle...
Er det er muligt at sende en mail med et link til en postkasse, der, når brugeren klikker på linket, åbner postkassen i kalender viewet. Er der en egenskab for det??

VH
Charlotte
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 10:42 #1
Det gøres nemmest med @kode. Placer følgende i en knap eller et action link

_user := @UserName;
@Command( [OpenCalendar]; _user )
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 10:45 #2
Du kan evt. supplere med en prompt

_user := @Prompt([OKCANCELEDIT]; "Åben Kalender"; "Indtast initialer på den person hvis kalender du ønsker at åbne"; "");
@Command( [OpenCalendar]; _user )
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 10:46 #3
nå ja, og så behøver du ikke give hele 200 point for det...
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
21. januar 2005 - 11:02 #4
Det skal være sådan at når brugerebn åbner sin mailbox, så skal den åbnes direkte i kalenderen... Det må ikke være en knap i mailen der sendes :-(
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 11:07 #5
Men du sagde link?

Jeg tror ikke det er en god ide at sende mail til folk som gør noget andet end det de forventer.

Men mener du måske noget helt andet? Brugeren skal som standard åbne sin egen postkasse (eller denne specielle postkasse) i kalenderoversigten og ikke i indbakken?
I så fald løses det med at angive et andet StartFrameSet for den pågældende postkasse. Er det det du mener?
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
21. januar 2005 - 11:12 #6
Den skal virke som en fælleskalender :-) hvor brugerne ikke skal benytte mailfunktionen. Det er desværre sådan i notes at mail og kalender følges ad, men det ønsker jeg ikke i dette tilfælde.

Kan man der??
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
21. januar 2005 - 11:25 #7
Det virker med det andet StartFrameSet... kanon takker
C
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 11:49 #8
selv tak :-)
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
21. januar 2005 - 12:07 #9
ups... det gik vist galt med point...skriv lige igen
Avatar billede jogii Nybegynder
21. januar 2005 - 12:37 #10
Jeg bliver vistnok nødt til at oprette et spørgsmål som du kan besvare før du får dine point tilbage. Hvor mange skal det være?
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
21. januar 2005 - 13:04 #11
ingen.. ellers tak du skal have mine point - det var af stor betydning for mig og lige nettop den løsning jeg søgte